فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

قطعات یدکی خودرو

xprinter3d-قطعات-یدکی-خودرو2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
قطعات یدکی خودرو
فولکس واگن در حال راه اندازی پروژه ای برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.
در حالی که چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند در نمونه سازی قطعات خودرو است، تعدادی از تولید کننده های به دنبال دیگر استفاده ها از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستند. به تازگی شرکت خودرو سازی آلمانی فولکس واگن در حال راه اندازی یک ابتکار جدید برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.
در اوایل هفته گذشته شرکت خودرو سازی فولکس واگن اعلام کرد که پروژه آزمایشگاهی جدیدی را با همکاری وزارت توسعه و برنامه ریزی و فن آوری راه اندازی کرده که منجر به تولید و فروش اولیت قطعات یدکی خودرو با استفاده از پرینتر های سه بعدی خواهد شد.
بسیاری از اتوموبیل های کلاسیک به علت پیدا نشدن قطعات جایگزین به سرعت در حال انقراض هستند و تولید این قطعات گاها برای خود کمپانی های تولید کننده ی خودرو نیز دردسر ساز است.
اما به گفته ی Tobias Pape مدیر خرید قطعات خودرو های فولکس واگن کلاسیک، با استفاده از راه حلی که پرینتر های سه بعدی ارائه می دهند، طیف گسترده ای از امکانات در اختیار طرفداران خودرو های کلاسیک قرار می گیرد. وی همچنین افزود: استفاده از پرینتر های سه بعدی در طراحی و نمونه سازی و ساخت کاربرد فراوان داشته است و حال می خواهیم پروسه ی تولید قطعات یدکی خودرو را با این تکنولوژی پیش ببریم.
به منظور نشان دادن قابلیت های قطعه یدکی پرینت شده، پیپ و تیم او قطعات پرینت شده را از هر لحاظ بررسی می کنند تا این قطعه امن باشد و کارایی لازم را داشته باشد.
اولین قطعه ی انتخاب شده برای تولید بوسیله ی پرینت سه بعدی، یک آداپتور کورادو با روکش چرمی بود. این قطعه مانع از آسیب رساندن به پوشش داخلی چرم می شود.
پیپ گفت: ” تولید دوباره این آداپتور یک چالش واقعی بود بخصوص به این دلیل که غشای داخلی و خارجی چرخدنده نیاز به دقت بالایی داشت.       این قطعه بسیار نادر در ابتدا در کارخانه برانشویگ فولکس واگن تولید شده بود و تنها به بزرگی یک سکه است.
این پروژه که هنر مهندسی کلاسیک را درگیر می کند با قدرت در حال پیشرفت برای ارائه کلیه ی طراحی های قطعات نایاب با کیفیت عای مختلف است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170528-volkswagen-launches-pilot-project-for-3d-printing-spare-parts.html
  • ۹۶/۰۳/۱۰
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی