فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

xprinter3d-پرینت-سه-بعدی-بی-عیب-و-نقص-شکلات-2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی بی عیب و نقص شکلات
شرکت بلژیکی Miam پرینت سه بعدی بی عیب و نقص شکلات را انجام داده است.
بلژیک که به عنوان خانه ی اتحادیه اروپا، مهد فراوده های لبنی و در کنار زبان فنلاندی است، شاید به بهترین شکل به جهت تسلط عالی بر شکلات شناخته شود. این صنعت شکلات است که از قرن نوزده به بعد بلژیک را در عرصه ی بین المللی مشهور ساخته است.
با توجه به میراث غنی این کشور جای تعجب نیست که بلژیک در خط مقدم فناوری پرینت سه بعدی بی عیب و نقص شکلات پیشگام باشد. تصاویر این مقاله خاص ترین پرینت های سه بعدی شکلات را نشان می دهد که مسلما بهترین نمونه های ساخته شده با پرینتر سه بعدی است که ما تا کنون دیده ایم.
Gaetan Richard بنیان گذار کارخانه Miam افزود:
کارخانه میام در Gembloux مستقر شده است و به صورت اسپین آف بنیان گذاشته شده است. در دانشگاه های لیژ که به تحقیق از فن آوری جدید مواد غذایی و نوشیدنی میپردازند، تحقیقاتی در مورد غدا و پخت و پز در حال انجام است. این آزمایشگاه ها به ابزار جذابی همچون پرینتر های سه بعدی غذا و شکلات مجهز شده اند.
اخیرا یک شرکت تولید نوشیدنی، سفارشی را به شرکت میام داده است تا ظرف های نوشیدنی را از جنس شکلات بسازند تا مصرف کننده بعد از نوشیدن، بتواند ظرف آن را نیز بخورد. این ظرف با ضخامت دو دهم میلیمتر و با پرینت سه بعدی بی عیب و نقص شکلات تولید شد و این محصول در جشن سال نو با موفقیت به مشتریان عرضه گردید.
عرضه ی پرینت های سه بعدی شکلاتی با طرح های سفارشی و در رنگ های تیره و روشن کسب و کار کارخانه ی میام را که مدت زمان زیادی از تاسیس آن نمی گذرد، با رونق زیادی مواجه کرده است.
شکل های زیبا و رنگ و طعم شکلات دهن همه را آب  می اندازد و موفقیت صنعت پرینت سه بعدی بی عیب و نقص شکلات را تضمین می کند.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170414-belgiums-miam-factory-is-making-flawless-3d-printed-chocolates.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3dتکنیک-پرینت-چهار-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
تکنیک پرینت چهار بعدی
روشی جدید برای پرینتر های سه بعدی که از گرما برای تبدیل و تغییر شکل اجسام استفاده می کند.
یک تیم از محققان بین المللی از آخرین دستاورد خود رونمایی کرده است. این دستاورد تکنیک پرینت چهار بعدی است که جسم با قرار گرفتن در معرض گرما تغییر شکل می دهد. این تکنیک پرینت چهار بعدی نتیجه تحقیقات انجام شده توسط موسسه فناوری جورجیا در ایالات متحده، دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور (SUTD)، و دانشگاه حمل و نقل شیان در چین بود.
تکنیک پرینت چهار بعدی که المان های زمان و حرکت جسم را به پرینت سه بعدی  اضافه کرده ، توسط محققان سراسر دنیا در حال توسعه است. با این تکنیک حالت جسم پرینت شده توسط عواملی همچون آب و گرما تغییر می کند. ماده ی اساسی که توسط محققان استفاده می شود هیدروژل است که بسیار نرم است و نگه داری فرم شکل پس از تغییر اولیه بسیار دشوار است.
با تحقیقات جدید از فناوری گرجستان، SUTD و شیان در حال حاضر به نظر می رسد که امکان خلق قطعه ای سه بعدی ای که امکان تبدیل به طور دائم را داشته باشد، به مرحله ی نهایی رسیده است. پژوهشی که در مجله علوم پیشرفت با عنوان ” تکنیک پرینت سه بعدی از طریق مواد کامپوزیتی فعال ” منتشر شده است به طور کامل گویای این قضیه است.
فرایند چاپ چهار بعدی شامل لایه های سه بعدی با پلیمر های حافظه دار (SMPs) است. با هر لایه برنامه ریزی برای واکنش متفاوت زمانی به عامل گرما انجام می شود. کسانی که با  پلیمر های هوشمند و (SMPs) آشنا نیستند،  بدانند که این پلیمر ها طوری طراحی شده اند که  شکل اولیه ی خود و یک شکل از پیش طراحی شده را که در اثر حرارت به آن می رسند، در خود حفظ می کنند.
Jerri Qi، استاد دانشکده مکانیک دانشگاه Georgia Tech راجع به تکنیک پرینت چهار بعدی گفت: این رویکرد جدید ساده و با پتانسیل بالا در چاپ چهار بعدی این اجازه را می دهد تا چاپ قطعات شبیه سازی شده با کامپیوتر با کیفیت بالاتری انجام شود و پس از آن به طور مستقیم و با اعمال حرارت تنظیمات دائمی جدید به سادگی منجر به تبدیل شکل جسم شود.
برای نشان دادن تکنیک پرینت چهار بعدی، اشیا مختلفی از جمله یک گل نه چندان پیچیده تولید شد که گلبرگ های آن در اثر فرار گرفتن در آب گرم خم می شدند، تولید شد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170413-new-4d-printing-technique-allows-for-3d-prints-to-transform-permanently-when-exposed-to-heat.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

فیلامنت سنگ

xprinter3d-فیلامنت-سنگ2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
فیلامنت سنگ
فیلامنت سنگ تولید شده توسط Formfutura ترکیبی از PLA و پودر سنگ را برای پرینتر های سه بعدی فراهم کرده است.
شرکت هلندی Formfutura که تولید کننده ی معروفی در زمینه های مواد مصرفی پرینتر های سه بعدی است، در حال راه اندازی فیلامنت جدیدی است که مطمئنا کاربران پریتنر های سه بعدی خانگی ای که علاقه مند به سفال هستند را تحریک می کند. ایم ماده ی مصرفی پرینتر سه بعدی که به درستی فیلامنت سنگ نامگذاری شده است، با شعار ” پیچ و تاب هوشمندانه” روانه ی بازار خواهد شد و در ترکیب آن 50 درصد از پودر سنگ استفاده شده است.
این ماده ی سنگی تراکم بالاتری را نسبت به فیلامنت های PLA ارائه می دهد تا جاییکه مسئولان کمپانی Formfutura این تراکم را 37 درصد بالاتر از رشته های PLA می دانند. در نتیجه فیلامنت سنگ به طرز منحصر به فردی زیباست و تمام جزئیات شئ پرینت شده را به زیبایی نمایان می سازد. و طیف رنگ و سایه ی این پرینت سه بعدی چشم نواز خواهد بود.
محصولات جدید فیلامنت سنگ شامل بتون، گرانیت، خاک رس سفال، و گزینه های قرمز مایل به قهوهای خواهد بود. قطر این رشته ها برای 1.75 میلی متر و 2.85 میلی متر تنظیم شده است. ضمنا باید به کاربران توصیه شود که استفاده از فیلامنت های با تراکم بالا اثر سایشی بیشتری  در نازل های برنجی خواهد داشت.
ضمنا فیلامنت سنگ با خاصیت ضد آب بودن که شش لایه ای و مناسب ظرف گیاهان است. در این مصرف چهار لایه ای کافی است.
با یک نگاه گذرا به نمونه های ساخته شده با فیلامنت سنگ می توان به این نتیجه رسید که این فیلامنت بهشت گیاه کاران حرفه ای و اشخاصی است که به دنبال گل و گلدان هستند. اما فیلامنت سنگ با رعایت دو استاندارد FDA و RoHS به ماده ای تائید شده برای تماس با مواد غذایی تبدیل شده است.
شرکت Formfutura در سال 2012 در آمستردام هلند تاسیس شد و موسسان آن بر این عقیده هستند که با تنوع مواد مصرفی اجازه دهند که تمامی افراد در خانه ی خود و توسط پرینتر های سه بعدی بتوانند خلاقیت خود را شکوفا کنند.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170411-new-stonefil-filament-by-formfutura-combines-pla-with-powdered-stone.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-مریخ-نورد2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی مریخ نورد
ناسا به تازگی یک ربات کوچک مریخ نورد را توسط پرینتر های سه بعدی ساخته است.
در پشت برخی از آزمایشات آزمایشگاه ناسا پروژه ای پیشگامانه در زمینه ی فضانوردی به وقوع پیوسته است. این پروژه هرچند در اندازه ای کوچک است اما ما را بسیار هیجان زده کرده است. ناسا موفق به پرینت سه بعدی مریخ نورد ی شده است که به صورت تخت و همچنین تا شو قابلیت انجام اکتشافات فضایی را دارد. این ربات کوچک با الهام از اریگامی سرنتوشتش را به مریخ نوردی در فضا گره زده است.
این قطعه ی پرینت سه بعدی مریخ نورد طی سال گذشته در محیط های مختلفی همچون صحرای موهاوی و تپه قطب جنوب تست شده و قادر به حرکت و حتی خزیدن در انواع زمین می باشد. ایده ی پرینت سه بعدی مریخ نورد با حرکت های مختلف  اعم از صاف، چرخ در پهلو و کشیدن خود با دم و … یک نوع دیدبانی کمکی برای روبات های بزرگتر اکتشافی در مریخ است.
همانطور که Jaakko Karras مدیر پروژه JPL توضیح می دهد، این مریخ نورد کوچک می تواند به موازات یک کاوشگر کار های مهم انجام دهد و این امر باعث می شود تا در طول یک روز کار های زیادی انجام شوند. همچنین طراحی جالب در پرینت سه بعدی مریخ نورد باعث شده تا آنها شیب 45 درجه را به راحتی طی کنند  و همچنین به راحتی قابل رها شدن در دهانه ها را دارند و این ایده که تعداد زیادی از این روبات ها در کنار یک روبات بزرگتر برای کشف در مسیر های دور و خطرناک تر استفاده شوند، بسیار عملی است.
مریخ نورد تولید شده با پرینت سه بعدی نه تنها در فضا بلکه در مسائل مربوط به زمین شناسی نیز قابل استفاده است و با یک بار شارژ مسافتی معادل 2050 پا را طی می کند.
ناسا پیش بینی کرده است که این دسته از روبات ها به صورت تیمی و خوشه ای برای عملیات های فضایی مورد استفاده قرار گیرند.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170327-nasas-tiny-3d-printed-puffer-robot-could-be-the-ultimate-mars-rover-sidekick.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3dآدیداس-و-پرینترسه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
آدیداس و پرینترسه بعدی
آدیداس قصد دارد سری جدید محصول خود با نام Futurecraft 4D را توسط پرینتر های سه بعدی کربن تولید کند.
شرکت پرینتر سه بعدی کالیفرنیا که تولید کننده ی پرینتر های سه بعدی کربن است، با غول ورزشی آلمان (آدیداس) برای تولید کفش های ورزشی توسط پرینتر سه بعدی به توافق رسیده اند. این شرکت می خواهد با روش سنتز نور دیجیتال، تولید انبوه بیش از 100000 جفت کفش Futurecraft 4D را قبل از سال 2019 تولید کند.
تصور جهان ورزش بدون آدیداس سخت است. نام تجاری ای که با سه خط به راحتی بیانگر این برند است. و ستارگانی همچون لیونل مسی، نواک جوکوویچ، و جیمز هاردن که همگی تاثیر کیفیت این کفش های ورزشی را تایید کرده اند. آدیداس و پرینتر سه بعدی به دنبال حفظ این جایگاه هستند.
اما با این وجود این برند سه خط محبوب همواره سایه ی رقبا را احساس می کند و علاوه بر برند هایی همچون نایک برند های جدید دیگری نیز به بازار آمده اند که توانایی ایجاد خطر برای آدیداس را دارند. یکی از این رقبا برند آرمور است که محصولاتش را توسط پرینتر های سه بعدی تولید می کند.
آدیداس برای غلبه بر بازار و بروز بودن تکنولوژی های روز  همکاری با پرینتر های سه بعدی کربن با استفاده از ماده ی CLIP را آغاز نموده است.
نمونه سازی های به عمل آمده در کنار طراحی ای که بر خلاف پیش بینی ها روال سنتی کفش ها را حفظ کرده است، بیانگر پایان موفق فاز اول تولید کفش ها با پرینتر سه بعدی بوده است. همچنین تلاش برای غلبه بر کاستی هایی نظیر سرهت تولید، کیفیت سطح ضعیف، محدودیت و رنگ مواد و صرفه جویی در مصرف مواد خام و طراحی بهینه مواردی بود که در فاز بعدی توسط آدیداس و پرینتر سه بعدی برطرف گردید.
نتیجه ی پرینت سه بعدی کفش های Futurecraft 4D انقلابی در این صنعت است که نه تنها از رقبا پیشی گرفته است بلکه به بهترین کفش های ورزشی در دنیا تبدیل خواهد شد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170407-new-adidas-futurecraft-4d-shoe-developed-in-collab-with-3d-printing-innovator-carbon.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3dاتاق-خود-را-به-پرینتر-سه-بعدی-تبدیل-کنید2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید
نمونه های Open-Sourcee از پرینت های سه بعدی این امکان را فراهم می آورند تا شما هر فضای حتی اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید.
 اگر شما فضای اضافی ای در منزل، گاراژ و … دارید و نمی دانید که با آن چه کار کنید، چه چیزی بهتر از آن که این فضا را به یک پرینتر سه بعدی غول پیکر تبدیل کنید.
مخترع سوئدی، Torbjørn Ludvigsenn به این موضوع پرداخته است. وی سه سال گذشته را صرف توسعه ی نوع جدیدی از پرینتر های سه بعدی کرده است که در کمال تعجب می تواند پرینت های سایز بزرگ را به راحتی و با کیفیتی بالا در فضای اتاق انجام دهد. این اختراع نسبتا ارزان نیز می باشد.
این دستگاه که Hangprinterr نام دارد با استفاده از سیستم کابل و قرقره، به همراه یک کامپیوتر کنترل کننده و بست هایی که به سقف، دیوار و کف متصل می شوند باعث می شود تا اتاق خود را به پرینتر سه بعدی تبدیل کنید. اساسا Hangprinter از اتاق به عنوان بدنه و پوشش پرینتر سه بعدی استفاده می کند.
Hangprinterr اولین پرینتر سهه بعدی سایز بزرگ نمی باشد اما از چندین منظر منحصر به فرد است. اولین مورد ارزان بودن آن است. شما می توانید سخت افزار و سیستم عامل آن را با مبلغی حدود 250 دلار خریداری کنید. مورد دیگر اینکه طراحی آن Open-Source است و هر کسی می تواند با دانلود دستورالعملی خاص و همچنین توسعه ی آن به طراحی ای منحصر به فرد برسد.بسیاری از قطعات Hangprinter توسط خودش قابل تولید است.
کنار هم قرار گرفتن این سیستم باعث بوجود آمدن پرینتری می شود که Ludvigsenn امیدوار است بجای این که به سمت استفاده ی شرکت های بزرگ برود به سمت مردم حرکت کند. وی همچنین افزود من می خواهم پرینتر های سه بعدی به سرنوشت پرینتر های دو بعدی دچار نشوند. چون این پرینتر های دو بعدی به گونه ای طراحی شده اند که بعد از یک زمان معین و یا بصورت خود تخریبی از کار بیفتند. من می خواهم نه تنها این پرینتر های سه بعدی طراحی های منحصر به فرد و Open-Source داشته باشند بلکه این قابلیت را داشته باشند تا با گذر زمان خود را باز تولید کرده و همواره قابل استفاده باشند.
پروژه Hangprinter بخشی از یک پروژه ی بزرگتر در جامعه ی ساخت و ساز است که RepRapp یا همان تکرار سریع نمونه سازی نام دارد. که به جوامعی با درآمد و سطح مالی متوسط امکان طراحی ماشین آلات خودشان با پرینتر های سه بعدی Open-Source را می دهد.
منبع: http://www.livescience.com/58250-hangprinter-system-turns-entire-room-into-3d-printer.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-سطوح-صاف-در-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی
تکنیک جدیدی به نام 3D-CMF پس از پایان پرینت سه بعدی و با استفاده از قلم حلال و پر کننده ی سطح، باعث بدست آمدن سطوح صاف در پرینتر سه بعدی می شود.
محققان در دانشگاه Waseda ژاپن فرایندی را جهت ایجاد سطوح صاف در پرینتر سه بعدی، توسعه داده اند این روند با نام ذوب شیمیایی پایانی یا همان 3D-CMF شناخته می شود. این مورد با استفاده از شئ قلم مانند و اعمال حلال به مناطق مد نظر سطوح را صاف می نماید. در تصاویر می توانید مقایسه ای از انجام دادن این تکنیک و تفاوت ها را داشته باشید.
سطوح صاف در پرینتر سه بعدی یکی از مهم ترین مراحل مورد نیاز برای ایجاد یک پرینت سه بعدی  با کیفیت است. استفاده از شن و ماسه، صیقل دستی و یا استفاده از حلال های شیمیایی، همگی مواردی هستند که بصورت خشن سراغ آج های لایه های بیرونی می روند و سطح صاف را بدست می آورند. محققان در دانشگاه Waseda ژاپن اینطور ادعا می کنند که این روش حتی از روش پرداخت با بخار حلال نیز بهتر و موثرتر است. زیرا کاهش خطوط لایه ها را به آرامی انجام می دهد و جزئیات سطح از دست نمی رود. اتفاقی که در روش های تهاجمی تر مثل بخار حلال اتفاق می افتد.
اندازه های مختلف نوک قلم با توجه به سطوح مورد نیاز می تواند موثر باشد. محققانی که در پشت این فرایند هستند، Kensuke Takagishi و Shinjiro Umezu از اساتید این دانشگاه می باشند. آنها در مقاله ای تحت عنوان توسعه و بهبود سطوح صاف در پرینتر سه بعدی به اغلب مشکلات چاپ سه بعدی و سطوح نا هموار پرینت می پردازند. آنها همچنین می گویند با این روش تولید زباله های پلاستیکی کاهش می یابد و نیز با استفاده از حلال کمتری نسبت به سایر روش ها این کار انجام میگیرد.
مقایسه روش های سطوح صاف در پرینتر سه بعدی (X = نامناسب، △ = حاشیه ای، O = خوب، ◎ = برتر)
اگرچه این دانشمندان برنامه ای جهت تجاری سازی این تکنیک را فاش نکرده اند، اما تعجب نخواهیم کرد که این تکنیک به یک ابزار رایج در به پایان رساندن پرینت سه بعدی تبدیل گردد.
منبع:
http://www.3ders.org/articles/20170314-3d-new-cmf-3d-printing-finishing-technique-uses-solvent-filled-pen-to-smooth-surfaces.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

حالت minfill

xprinter3dحالت-Minfill2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
حالت Minfill
حالت جدید پرینت سه بعدی با نام Minfill در  پرینتر های میکربات، میزان تو پری نمونه ها را به گونه ای پویا تنظیم می کند که باعث می شود پرینت سه بعدی 30 در صد در زمان صرفه جویی کند.
حالت Minfill که توسط میکربات معرفی شده است، میزان ساپورت های داخل قطعه را به حداقل می رساند  و این امر موجب می شود که میزان فیلامنت و همچنین زمان مصرف شده جهت چاپ سه بعدی 30 درصد کاهش داشته باشد.
در تمام پارامتر هایی که در پرینت سه بعدی موثر هستند، میزان تو پری یکی از مهمترین پارامتر ها می باشد. اما در اکثر اوقات این مورد کاملا سلیقه ای پیش می رود. چیزی که بسیار مهم است این است که چگونه تخمین درستی از میزان تو پری جسم داشته باشیم؟ اکثرا این طور حس می کنند که نمونه ی اولیه نیاز به تراکم کمتری دارد و قطعه ی نهایی که قرار است کاری را انجام دهد باید با تراکم بیشتری تولید شود در صورتی که این امر الزاما همیشه کاربرد ندارد.
چیزی که همیشه در پرینتر های سه بعدی اتفاق می افتد این است که الگوی پرینت سه بعدی تو پری جسم را به طور مساوی در سر تا سر داخل جسم پخش می کند. این کاری آسان است و شما همیشه مطمئن هستید که جواب می دهد. این اتفاق یک پرینت سالم را برای شما تضمین می کند و در همه جا چه نیاز به تو پری و مقاومت بالا داشته با شید و یا خیر تراکم یکسانی را خواهید داشت.  اما در این حالت به سادگی از هدر رفت فیلامنت و زمان گذشته اید. بخصوص در قسمت هایی که نیاز به تراکم بالا نبوده است.
حالت Minfill توزیع یکسان را کنار گذاشته است. این ابزار مبتکرانه که در آخرین ورژن نرم افزار موجود است نمونه ای از پرینت سه بعدی را نشان می دهد که تنها در نواحی ای که نیاز به ساپورت باشد تراکم را زیاد می کند و این کار را در هر نقطه انجام می دهد.
طبیعتا مزایای استفاده از حالت Minfill  چاپ سریع تر و استفاده از فیلامنت کمتر است که به طور معمول این میزان 30 درصد است اما این سرعت بخصوص در مدل های بزرگ به 80 درصد می رسد. کزیت این حالت این است که با انجام چند تنظیم ساده در نرم افزار کاربران ماهر و کم تجربه امکان استفاده از این حالت را دارند.
ضمنا این حالات توازن جسم را نیز حفظ می کند و همچنین حالت های دیگری نیز برای تغییر ضخامت لایه ها در طول کار نیز بوجود آمده است که فرایند پرینت سه بعدی را بسیار کارآمد تر از گذشته کرده است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170321-makerbots-new-minfill-3d-printing-mode-dynamically-adjusts-infill-makes-printing-30-faster.html
  • حسین مقصودلو