فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی

کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم توسط روشهای مختلفی پیاده سازی میشود که هر روش به وسیله سخت افزار و نرم افزار خاصی میتواند پیاده شود که در ادامه این مقاله آموزشی به آنها خواهیم پرداخت.

همانطور که گفته شد کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی توسط روشهای مختلفی پیاده سازی میشود . در این روشها سخت افزاری که تغییر میکند سوییچ کنترل برخورد یا همان end stop میباشد. در اینجا به سه روش پیاده سازی آنها خواهیم پرداخت

روش اول

در روش اول از همان سوییچ معمول کنترل برخورد استفاده میشود که در همه جا به راحتی یافت میشود در این روش سوییچ معمولی برخورد را به یک موتور سروو معمولی وصل کرده و برای نرم افزار تعریف میشود که به محض آنکه فرمان کالیبره به دستگاه داده شود موتور سروو عمل کرده پایین بیاید و بتوان از سوییچ برخورد استفاده کرد و بعد از اتمام فرمان کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی موتور سروو بالا برود و کار تمام شود.کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی

روش دوم

در روش دوم از یک سیستم سخت افزاری به عنوان سوییچ برخورد پرینتر سه بعدی استفاده میشود که توسط بهره گیری از اثر هال پیاده سازی شده است این سوییچ در بازار توسط شرکتی با عنوان 3d touch ارایه داده میشود.

نحوه کار این سوییچ به این شکل است که حرکت موتور سروو که در مرحله قبل توضیح داده شد را توسط اثر هال پیاده سازی میکند به این شکل که در هنگام دادن فرمان کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی میله فلزی سنسور پایین آده و آماده برخورد میشود و به محض تمام شدن فرمان میله بالا رفته و منتظر فرمان بعدی میماند.

کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی

روش سوم

در این روش از یک سنسور برخورد مغناطیسی استفاده میشود که این سنسورهارا میتوان به طوری برنامه ریزی کرد که در یک فاصله خاص تشخیص را تبدیل به پالس نمایند .

به طور مثال میتوان تنظیم کرد که وقتی فاصله سنسور تا جسم 8 سانتی متر بود پالس تشخیص را بفرستد .( که این 8 سانتی متر را میتوان کم یا زیاد کرد).

این سنسور به دلیل اینکه میتواند با فاصله مشخص برخورد را تشخیص دهد نیازی به یالا و یا پایین رفتن ندارد.

کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی

به طور کلی از روشهای زیادی برای کالیبره اتوماتیک پرینتر سه بعدی میتوان استفاده نمود که در این مقاله به اختصار سه روش از آنها را توضیح دادیم . از این سه روش بنا به مشکلاتی که میتواند بعد ها برای دستگاه از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود میتوان گفت روش دوم از تمامی آنها بهتر میباشد و روش سوم بنا به مشکلات زیادش یک روش منسوخ شده میباشد.

در تمامی این روشها پرینتر سه بعدی باید نرم افزارهای متفاوتی را ساپورت کند و علاوه بر تغییر سخت افزاری باید تغییر نرم افزاری نیز بر پرینتر سه بعدی انجام شود

با تشکر از توجه شما در صورت اینکه سوالی در این باره داشتید میتواند با متخصصین ما تماس حاصل فرمایید .

  • ۹۷/۰۶/۰۴
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی