فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پرینت سه بعدی نامحدود

xprinter3d-پرینت-سه-بعدی-نامحدود2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی نامحدود
شرکت Blackbelt 3D از پرینتر سه بعدی دارای نوار نقاله به منظور پرینت سه بعدی نامحدود و مداوم در تکنولوژی FDM رونمایی کرد.
شرکت هلندی Blackbelt 3D پرینتر سه بعدی ای را طراحی کرده است که به کمک نوار نقاله به لحاظ نظری امکان چاپ سه بعدی اشیا با طول نا محدود را میسر کرده است. این پرینتر سه بعدی دارای یک تسمه نقاله  در حال حرکت است که قابلیت چاپ در زاویه ی 45 درجه را نیز فراهم می کند.
ایده پرینت سه بعدی نامحدود  تغییر عمده ای را در پرینتر های FDM بوجود آورده است. این پرینتر در واقع نوع جدیدی از یک ماشین تولید صنعتی است که می تواند قطعات بسیار طولانی را به صورت مداوم و یک بخش پس از دیگری  تولید نماید. بنابر این سطح ساخت پرینتر سه بعدی که حرکت می کند چاپ در این محور را می تواند برای همیشه انجام دهد.
دقت بالای تسمه نقاله که به عنوان محور Z عمل می کند بسیار بالاست و از کامپوزیت فیبر کربن ساخته شده است و اجازه می دهد که لایه ها در پرینت سه بعدی نامحدود ، با دقت ساخته شوند. در کمال تعجب، پرینتر های Blackbelt 3D کاملا مانند دیگر پرینتر های سه بعدی FDM کار می کنند و خود شرکت Blackbelt 3D می گوید اکثر قسمت های این پرینتر سه بعدی جزو قطعات استاندارد پرینتر های سه بعدی است.  تنها وجه تمایز آن تسمه نقاله آن است. همچنین زاویه ی چاپ آن می تواند 45 درجه باشد.
این طراحی هوشمندانه مزایای زیادی را فراهم می کند. بدیهی است که این پرینتر سه بعدی قابلیت چاپ اشیا با طول نا محدود را دارد و این قابلیت بسیار مفید است. اما این دستگاه همچنین قادر است چندین شئ کوچکتر را یکی پس از دیگری پرینت نماید و در انتهای تسمه نقاله داخل ظرف قرار دهد. در این حالت پرینتر عملا بدون نیاز به کاربر می تواند در مقیاس صنعتی تولید داشته باشد.
مورد دیگر چاپ سه بعدی با زاویه است که در بسیاری از موارد نیاز به ساپورت گذاری را از بین می برد و در مصرف فیلامنت و زمان صرفه جویی می کند.
سایر مشخصات پرینتر سه بعدی Blackbelt 3D به شرح زیر است:
قیمت 13600 دلار
حجم ساخت: 340 * 340 *بی نهایت
زاویه قابل تنظیم: 15 ° / 25 ° / 34 ° / 45 °
قطر رشته: 1.75 میلی متر
سر چاپ شامل: نازل اندازه 0.4، 0.6، 0.8 میلی متر
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170509-blackbelt-3d-unveils-conveyor-belt-3d-printer-for-continuous-fdm-printing.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

پرینت سه بعدی شیشه ای

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-شیشه-ای2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی شیشه ای
محققان آلمانی با استفاده از استریولیتوگرافی موفق به پرینت سه بعدی قطعات کوچک شیشه ای در دمای پایین شدند.
محققان آلمانی راه فوق العاده ای برای پرینت سه بعدی شیشه ای در دمای پایین پیدا کرده اند. آنها با مخلوط کردن پودر شیشه و یک پلیمر حساس به نور یک سازه شیشه ای پیچیده را توسط استریولیتوگرافی و با تکنولوژی SLA پرینت سه بعدی کردند.
از پنجره گرفته تا لنز دوربین عکاسی و عینک آفتابی، شیشه بخش مهمی از زندگی مدرن را در بر گرفته است. این ماده سخت، با دوام و شفاف است و برای انواع برنامه های کاربردی مناسب است.
متاسفانه شیشه ها اگرچه مصارف گوناگونی دارند اما روش ساده تری برای تولید آن بوجود نیامده است و بخصوص تولید کنندگان روش های جدید را نگران کرده است. پرینت سه بعدی شیشه ای عمدتا به دلیل دمای ذوب بالای شیشه دور از دسترس باقی مانده است.
اما با وجود ماهیت سخت پرینت سه بعدی شیشه ای، به نظر می رسد محققان در آلمان بوسیله ی ماده ای به نام ” سقف شیشه ای” این ماهیت سخت را در هم شکسته اند و با تکنولوژی SLA پرینت سه بعدی شیشه ای را انجام داده اند. آنها مقاله ای را در مجله ی Nature و با نام “چاپ سه بعدی شفاف شیشه ای سیلیس ذوب شده” به چاپ رساندند.
محققان می گویند، این کار باعث وسیع تر شدن انتخاب مواد برای پرینت سه بعدی شده است و ریز ساختار شیشه ای و سیلیس ذوب شده برای هر دو بخش صنعت و دانشگاه می تواند کاربرد های فراوانی داشته باشد.
البته هنوز در این حالت دمای بالا برای پرینت سه بعدی شیشه ای به روش SLA مورد نیاز است. که بعد از انجام پرینت دیگر دمای بالا مورد نیاز نیست.
در عوض محققان راهی را پیدا کردند که از تلفیق پودر شیشه و پلیمر های قابل چاپ این مشکل را حل می کند. و در نهایت یک قطعه ی شفاف و با کیفیت دارید. نکته ی دیگر اینکه این کار ها پس از انجام پرینت سه بعدی شیشه ای توان مقابله با دما تا 800 درجه ی سانتی گراد را دارد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170420-german-researchers-use-stereolithography-to-3d-print-tiny-glass-structures-at-low-temperatures.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3dملاقات-مدیران-شرکت-ایکس-پرینتر-سه-بعدی-با-هیئت-تجاری-کره-جنوبی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
ملاقات مدیران شرکت ایکس پرینتر سه بعدی با هیئت تجاری کره جنوبی
یکشنبه، 27 ام فروردین ماه سال جاری مدیران شرکت ایکس پرینتر سه بعدی در جلسه ی هیئت تجاری کره ی جنوبی حضور یافتند. این جلسه که با هماهنگی سفارت کره ی جنوبی در هتل آزادی برگزار شد، با هدف آشنایی شرکت های ایکس پرینتر سه بعدی و K-Labs  و شرایط ایجاد فضای همکاری متقابل صورت پذیرفت. در این جلسه طرفین ضمن  آشنایی با دستاورد های پرینتر سه بعدی به تفاهماتی جهت همکاری های  بیشتر دست یافتند.
مهندس منصوری، مدیر عامل شرکت ایکس پرینتر سه بعدی در این رابطه گفت: مذاکرات مناسبی با شرکت کره ای داشتیم که امیدواریم منجر به همکاری در زمینه ی تکنولوژی SLS گردد.
همچنین آقای Kim Sung Hee نماینده ی K-Labs ضمن تمجید از توانایی های فنی مجموعه ی ایکس پرینتر سه  بعدی، نسبت به همکاری های بلند مدت با این شرکت ابراز امیدواری کرد.
در انتها طرفین ضمن ابراز خرسندی از این جلسه بر ضرورت ادامه مذاکرات در زمینه انتقال تکنولوژی و برگزاری دوره های آموزشی آنلاین و همچنین نمایشگاه های مشترک تاکید کردند.
  • حسین مقصودلو