فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چاپ سه بعدی فیبر

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-فیبر2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
چاپ سه بعدی فیبر
شرکت روسی Anisoprint از چاپ سه بعدی فیبر به صورت پیوسته در مسکو رونمایی کرد.
Anisoprint که یک شرکت روسی در زمینه ی پرینتر های سه بعدی است، با استفاده از روش چاپ سه بعدی فیبر به صورت پیوسته موفق به ساخت قطعات پلاستیکی ای شده است که 15 تا 20 برابر مقاوم تر از و سخت تر از قطعات پلاستیکی پرینت شده با تکنولوژی FDM است. این شرکت در این هفته میزبان کنفرانسی در مسکو با شرکت شرکای کنسرسیوم این کسب و کار است.
پلاستیک های چاپ سه بعدی شده که با الیاف فیبر تقویت شده اند راهی مقرون به صرفه برای پرینت سه بعدی قطعات قوی و محکم که بسیار شبیه قطعات فلزی است، می باشد.به طور کلی این فرایند بسیار ارزان تر از چاپ سه بعدی فلز نظیر پخت انتخابی لیزر (SLS) یا لیزر انتخابی ذوب (SLM) است. اضافه کردن الیاف فیبر مقاومت بی سابقه ای را به روش مرسوم FDM می افزاید.
شرکت Markforged که در ماساچوست مستقر است، تا به امروز جزو موفق ترین شرکت هایی است که از چنین فن آوری ای در پرینتر های سه بعدی استفاده کرده است. پرینتر های مدل یک و دو ی این شرکت تحسین منتقدان را برانگیخته است. هر دو پرینتر به طور موثر با استفاده از آهن، فیبر کربن  و دیگر مواد تقویت کننده در کنار پلاستیک قطعات محکمی را پرینت سه بعدی می کنند.
همواره زمانی که یک شرکت امریکایی با یک نوآوری وارد بازار می شود، یک شرکت روسی بلافاصله با محصولی جدید وارد عرصه ی رقابت می شود. از این رو شرکت Anisoprint با روش چاپ سه بعدی فیبر پیوسته که با مواد پلیمری تقویت شده است، که اصطلاحا با عنوان CFRP شناخته می شود، به عنوان راه حلی بهتر از شرکت Markforged شناخته می شود.
بنیاد Skolkovo که یکی از مراکز علمی و فن آوری در نزدیکی مسکو است که روابط زیادی با دولت روسیه، MIT و جاهای دیگر دارد. این مرکز اعلام کرد که تکنولوژی CFRP شرکت Anisoprint قطعات را 15 تا 20 برابر قوی تر و مستحکم تر از FDM  تولید می کند تا حدی که حتی از آلومینیوم نیز قوی تر است.
شرکت Anisoprint می گوید: تکنولوژی پرینتر های سه بعدی موجود اگرچه قیمت پایینی دارند اما برای تولید قطعات کاربردی مناسب نیستند. فن آوری ما یک راه حل انقلابی با ترکیبی از قیمت معمولی پرینتر های سه بعدی پلاستیکی با قابلیت تولید عناصری خاص با قابلیت بالای کاربردی هستند.
مزایای استفاده از قطعات Anisoprint CFRP:
15 بار قوی تر از پلاستیک شسته و رفته
7 بار قوی تر از پلاستیک
4 بار سبک تر از تیتانیوم
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170529-russian-3d-printing-company-anisoprint-showcases-continuous-fiber-3d-printer-in-moscow.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

قطعات یدکی خودرو

xprinter3d-قطعات-یدکی-خودرو2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
قطعات یدکی خودرو
فولکس واگن در حال راه اندازی پروژه ای برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.
در حالی که چاپ سه بعدی به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به یک ابزار ارزشمند در نمونه سازی قطعات خودرو است، تعدادی از تولید کننده های به دنبال دیگر استفاده ها از این تکنولوژی در صنعت خودروسازی هستند. به تازگی شرکت خودرو سازی آلمانی فولکس واگن در حال راه اندازی یک ابتکار جدید برای تولید قطعات یدکی خودرو توسط پرینتر های سه بعدی است.
در اوایل هفته گذشته شرکت خودرو سازی فولکس واگن اعلام کرد که پروژه آزمایشگاهی جدیدی را با همکاری وزارت توسعه و برنامه ریزی و فن آوری راه اندازی کرده که منجر به تولید و فروش اولیت قطعات یدکی خودرو با استفاده از پرینتر های سه بعدی خواهد شد.
بسیاری از اتوموبیل های کلاسیک به علت پیدا نشدن قطعات جایگزین به سرعت در حال انقراض هستند و تولید این قطعات گاها برای خود کمپانی های تولید کننده ی خودرو نیز دردسر ساز است.
اما به گفته ی Tobias Pape مدیر خرید قطعات خودرو های فولکس واگن کلاسیک، با استفاده از راه حلی که پرینتر های سه بعدی ارائه می دهند، طیف گسترده ای از امکانات در اختیار طرفداران خودرو های کلاسیک قرار می گیرد. وی همچنین افزود: استفاده از پرینتر های سه بعدی در طراحی و نمونه سازی و ساخت کاربرد فراوان داشته است و حال می خواهیم پروسه ی تولید قطعات یدکی خودرو را با این تکنولوژی پیش ببریم.
به منظور نشان دادن قابلیت های قطعه یدکی پرینت شده، پیپ و تیم او قطعات پرینت شده را از هر لحاظ بررسی می کنند تا این قطعه امن باشد و کارایی لازم را داشته باشد.
اولین قطعه ی انتخاب شده برای تولید بوسیله ی پرینت سه بعدی، یک آداپتور کورادو با روکش چرمی بود. این قطعه مانع از آسیب رساندن به پوشش داخلی چرم می شود.
پیپ گفت: ” تولید دوباره این آداپتور یک چالش واقعی بود بخصوص به این دلیل که غشای داخلی و خارجی چرخدنده نیاز به دقت بالایی داشت.       این قطعه بسیار نادر در ابتدا در کارخانه برانشویگ فولکس واگن تولید شده بود و تنها به بزرگی یک سکه است.
این پروژه که هنر مهندسی کلاسیک را درگیر می کند با قدرت در حال پیشرفت برای ارائه کلیه ی طراحی های قطعات نایاب با کیفیت عای مختلف است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170528-volkswagen-launches-pilot-project-for-3d-printing-spare-parts.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-مد-و-پرینتر-سه-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
مد و پرینتر سه بعدی
نرم افزار طراحی مد لباس را به اشتراک بگذارید تا پای پرینتر های سه بعدی را به صنعت خرده فروشی نیز باز کنید.
دنیای خرده فروشی مد با استفاده از پرینتر های سه بعدی می تواند در سال های آینده شاهد انقلاب و نفوذ بی حد و اندازه ای باشد.  نرم افزاری که به تازگی منتشر شده است، از اولین نشانه های حرکتی رو به جلو در راستای مد و پرینتر سه بعدی است. نرم افزار اشتراک لباس با همین نام و سازگار با ویندوز و مک از ماه سپتامبر بازار را مورد هدف قرار خواهد داد. و به طراحان اجازه می دهد تا طرح محصولات و پوشاکی را که قابلیت پرینت سه بعدی دارند، چاپ کنند.
وضعیت فعلی صنعت مد جهانی بنا به دلایلی نا پایدار به نظر می رسد. اکثر تولیدات پوشاک در فاصله ای دور نسبت به مراکز طراحی و مکتن های فروش اولیه قرار دارند. این زنجیره ی تولید تا فروش به علت فواصل انبار ها تا محیط خرده فروشی بعضا منجر به پیچیده تر شدن مسیر یک طراحی تا تولید و فروش می شود. این زمان به طور میانگین نزدیک به شش ماه به طول خواهد انجامید.
این زنجیره ی تولید همچنین به دلیل تولیدات بیش از حد، پرتی مواد مصرفی  و مشکل در بازیافت آن کسب و کاری خطرناک به شمار می آید. صنعت مد در حال حاضر با تولید 10 درصد از تمام دی اکسید کربن و استفاده از 25 درصد از کل مواد شیمیایی، سومین صنعت آلوده ی جهان به حساب می آید. بنابر این همه چیز نیازمند تغییرات اساسی به کمک تحولات تکنولوژیکی است. خوشبختانه این دقیقا همان کمکی است که نرم افزار اشتراک لباس توسط پرینتر های سه بعدی انجام می دهد. به این ترتیب روند پرینت سه بعدی محصولات مد به راحتی در دسترس طراحان خواهد بود.
قبلا تولید نمونه ی اولیه از طرح پوشاکی جدید نیازمند استفاده از نرم افزار های پیچیده بود. نرم افزار اشتراک لباس دقیقا برای پرینت سه بعدی پوشاک ساخته شده است.
طرح های سنتی مکان های مختلف در دسترس همگان خواهد بود و این صنعت جدید تولید انبوه پوشاک توسط پرینتر های سه بعدی را هدف قرار داده است. ضمنا از سال آینده مواد مشابه چرم  به عنوان مواد مصرفی پرینتر های سه بعدی موجود خواهد بود که با محیط زیست نیز سازگار است.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170524-share-cloths-fashion-design-software-to-bring-3d-printing-to-retail-industry.html
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-پرینتر-سه-بعدی-فلز2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینتر سه بعدی فلز
شرکت های D Hybrid Solutions 3و  Multiax  برای راه اندازی بزرگترین پرینتر سه بعدی فلز ی سریع دست به کار شده اند.
شرکت D Hybrid Solutions3 که ارائه دهنده ی ابزار های پرینت سه بعدی برای انواع دستگاه های CNC است، اعلام کرد که از نهم ماه می 2017 در سرمایه گذاری مشترکی با شرکت Multiax قصد ارائه بزرگترین پرینتر سه بعدی فلز در جهان (RAPID + TCT) را دارند. همکاری با شرکت Multiax که سازنده ی ابزار دستگاه های CNC 5 محوری در قالب های بزرگ است قابلیت ایجاد فضایی به حجم 500متر مکعب را ایجاد می کند، که مناسب پرینت سه بعدی باشد.
این دستگاه همچنین به یکی از سریع ترین پرینتر های سه بعدی فلز با سرعت 20 پوند در هر ساعت تبدیل شده است. اضافه کردن ابزار پرینت سه بعدی فلز به یک دستگاه CNC جدا از ایجاد امکانی جدید سبب بوجود آمدن ارزش افزوده در این دستگاه 5 محوره می شود.
Karl Hranka موسس شرکت D Hybrid Solutions3 گفت: “تولید ترکیبی، آینده ی تولیدات افزودنی فلز در مقیاس متوسط رو به بالا خواهد بود. هزینه های زیر ساخت و ارزش ناشی از مشترک بودن این دستگاه پاسخ واضحی به معنی مناسب بودن این ترکیب داده است.”
همچنین این شرکت اعلام کرده است که راهکار پرینت سه بعدی فلز آن تقریبا برای کلیه ی دستگاه های CNC پنج محوری تطبیق پذیر خواهد بود. و همچنین به عنوان رهبر استفاده از این فناوری به مشتریان در صنایعی نظیر موشک، هوا فضا و ماشین آلات صنعتی اعلام می کنیم که قدرت این ترکیب فوق العاده برایشان کارساز خواهد بود. این ابزار اجازه می دهد تا طرح های پیچیده ی فلزی به واقعیت تبدیل شوند. پرینت سه بعدی فلز در پنج محور تقریبا آزادی نامحدودی در اختیار کاربران قرار می دهد.
راه حل ترکیبی این دو شرکت با هدف تولید افزودنی فلزی در مقیاس بزرگ بوده است که نزدیک به شکل خالص و تنها با حذف مقدار کمی از مواد مورد نیاز ساخته  شده است.
همچنین موسس این شرکت افزود: ” حال که ما امکان پرینت سه بعدی فلز را داریم برخی از شاهکار های دنیای مهندسی که در تاریخ بشریت امکان ساخت آن وجود نداشت قابلیت تولید پیدا می کنند.”
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170505-3d-hybrid-solutions-multiax-to-launch-worlds-largest-metal-3d-printer-at-rapid.html
  • حسین مقصودلو