فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
پرینتر های سه بعدی دارای ویژگی های بسیار خاصی می باشند که به سادگی جای خود را صنایع مختلف باز کرده است. استفاده از این فناوری در زمان و هزینه های قبلی بسیار تاثیر گذاشته و توانسته دقت نمونه های ساخته شده را بسیار بالا تر از قبل بکند.شما می توانید در ادامه مطلب وبلاگ پرینتر سه بعدی این پرینتر ها را دنبال کنید.

http://www.nikan3dprint.com/wp-content/uploads/2017/10/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2017-Zortrax-m200.jpeg

 

  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

نام پرینتر سه بعدی را در جهان سراسر تکنولوژی امروز کمتر کسی است که نشنیده باشد! این فناوری شاخص و بی نظیر امروزه می تواند برای بشریت کارهای بی نظیری را انجام دهد و طراحی های بسیار دقیق و حرفه ای را انجام دهد!

پرینتر سه بعدی یکی از برترین دستاورد های عصر ارتباطات و فناوری میباشد که میتوان گفت در بیشتر زمینه های کاری امروزی می توان از آن استفاده نمود و این عمر باعث انقلابی در زمینه پرینتر و چاپگر شده است. همین امر باعث شده که تمامی شرکت ها برای ساده تر شدن روند کاری خود از این دستاورد استفاده کنند.

با این حال یکی از مهمترین نکات اساسی تولیدی مظفر با این دستگاه، طراحی علاوه دقیق نمونه ها می نکهت امید و غیر از این عملیات مهم، آماده سازی فایل و همچنین تبدیل آن می تواند پیچیده و دم بر آرزو بادا به اختصاص برای قطعاتی که در طول فرآیند ساخت بیش پیچیده هستند. با این حال بروز رسانی مستمر نرم افزار و ارتقاء آن می تواند به کاهش حین و طول این شیوه کمک به سزایی کند. علاوه بر این پس از سرانجام کار چاپ بیشتر قطعات نیاز به پردازش دارند، این مرحله که شامل سنباده زدن، صیقل دادن، رنگ و یا دیگر نکات تکمیلی کار است، نیازمند دم و مهارت بالایی است. و به طور خلاصه می توان گفت این تکنولوژی هم اکنون اینکار تنها با استفاده از متریال های معدودی قابل اجراست اما کار بر روی تولید با انواع متریال مختلف همچون فلزات، مواد خوراکی، مواد بیولوژیک و سایر اقلام نیز در مرحله تحقیق و توسعه است و در آینده ای نزدیک تبدیل بزرگی در فرآیند تولید ایجاد خواهد کرد.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

در ادامه هر آنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید را می توانید مطالعه کنید.

ماهیت پرینتر سه بعدی

در اصل پرینتر سه بعدی به یک دلیل اصلی عرضه شده و آن ساخت نمونه های اولیه با دقت بسیار بالا و کمترین خطا میباشداند که همین امر  در بسیاری از صنایع امروزی اصلی لازم می باشد تا سرعت و بازدهی مراحل اولیه ساخت کالا به صورت قابل توجهی بالا رود.

مواد اولیه مورد استفاده در چاپگر سه بعدی

در کل دو روش کار برای این نوع دستگاه وجود دارد که تفاوت اصلی آنها در مواد اولیه ای میباشد که در آنها استفاده میشود. در نوع اول چاپگرهای سه بعدی از انواع پودر به عنوان مواد اولیه استفاده میشود که با استفاده از تکنولوژی لیزر ذوب شده و به شکل نمونه ای که به دستگاه داده شده است در آورده میشود.

سری دوم از رزین های پلیمر به عنوان مواد اولیه استفاده میشود که به صورت لایه لایه روی هم با استفاده از تکنولوژی لیزر سخت شده و شکل جامد به خود میگیرند.

تکنولوژی مورد استفاده

تکنولوژی جوهر افشان که در پرینتر های دو بعدی استفاده فراوانی دارد و در اصل با جهش قطرات ریز جوهر به روی سطح مورد نظر کار میکنند در پرینتر های ۳ بعدی نیز استفاده شده با این تفاوت که به جای چسب از مواد اولیه (مانند چسب) به جای جوهر استفاده می شود. مرسوم ترین تکنولوزی مورد استفاده FDM میباشد که از پلاستیک ABS یا PLA به عنوان مواد اولیه استفاده کرده و به صورت رشته روی هم گرم شده و فرایند ساخت نمونه را کاملا دقیق و بدون کمترین خطا انجام می دهد.

نمونه های پرکاربرد پرینتر سه بعدی

همانطور که قبل تر اشاره شد استفاده اصلی از این تکنولوژی ساخت نمونه های اولیه برای فهم بهتر کاربر و یا مشتری از ایده و یا کالایی است ک قرار است در اینده پیاده سازی و عرضه شود و به همین دلیل استفاده های فراوانی در صنایع نظامی، علمی، صنعتی و … دارد.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

در ادامه به چند مورد مهم و پر استفاده پرینتر سه بعدی اشاره می‌کنیم:

صنعت هوافضا

این صنعت بر پایه تصور کردن فضای خارج از زمین بنا شده است که بتوان نمونه ای را شبیه سازی کرد و پرینتر های ۳D این امر را برای ساخت تجهیزات و اختراعات بسیار ساده کرده است . به این گونه که افراد مواردی را که در ذهن خود دارند به سادگی با استفاده از این تکنولوژی نمونه سازی کرده و ایده های خود را برای دیگران با سرعت بسیار بالا و کمترین خطا شرح می دهند. سازمان دیگری که از این تکنولوژی به کرات استفاده میکند و میتوان گفت خود نیز یکی از بوجود آورندگان دستگاه کلیشه رایانه ای هان سه آتی است دایره هوا و فضای آمریکا یا همان ناسا است.

از جمله کارهایی که این دائره با دستگاه باسمه رایانه ای های سه مستقبل اعمال میدهد فرستادن آنها به فضا است تا فضا نوردان بتوانند تجهیزات خود آمخته انواع آچارها را پرینت و استفاده کنند. همانطور که مشاهده میکنید محدودیتی درخصوص استفاده از پرینتر های سه آتیه در هیچ صنعتی وجود ندارد و چاپگر هان سه بعدی در کمترین زمان توانسته اند در هر صنعتی جایی درعوض جهت خود پیدا نمایند. در میان شرکت هلا فعال و پیشرو در در حوزه هوافضا شرکت ایرباس به خاطر ساخت تراستر با فناوری باسمه سه مستقبل توانسته حیث اولین بار در جهان محفظه احتراق و نازل تراستر خلق شده از پلاتین با این فناوری را تحت آزمایش گرم قرار دهد و با فتح درون آن شلیک آتشی ارتکاب دهد به نحوی که دمای دهانه آن در حین آزمایش تا ۱۲۵۳ درجه سانتی گراد رسیده است.

به نگرش تفرج می گونه باند که ایرباس، یکی از بزرگترین سازندگان هواپیماهای مسافری و ترابری با تولید یک فروند هواپیمای آزمایشی به نام Thor، توسط فناوری چاپگر سه آتی در این مسیر قرار گرفته است. همین دو ماه پیش، یکی از شریکهای هلندی اعلام کرد که ایرباس در حال مساعی تیمارداری به خاطر تولید حدود نیمی از قطعات هواپیماهای خود توسط فناوری تولید افزایشی در چند دهه آینده می باشد.. این شرکت با قرار دادن Thor در ILA، سوخت بیشتری را بر روی آتش گذاشت.
در سال ۲۰۱۶ این هواپیمای بدون سرنشین UAV که کاملا توسط چاپگر سه آینده تولید شده و پرواز اضافه موفقی را ایفا به جریان انداختن داد. Thor حدود ۴ واحد طول طول دارد و فاصله بین دو بال آن نیز حدود ۴ متر می باشد. البته این هواپیما در سال ۲۰۱۵ یک پرواز کم ارتفاع و آزمایشی را به کاربستن داده بود.

علاوه بر استفاده از پرینتر سه بعدی راجع به حساب تولید نازل شرکت جنرال الکتریک در حال کار برای بهبود قطعات موتورهای GE9X با استفاده از دستگاه کلیشه رایانه ای سه آینده است. استفاده از پرینتر سه آتیه همچنین درخصوص ساخت نمونه های اولیه موتور و خرج نکردن هزینه زیاد درعوض جهت ماشین های CNC بیش مناسب است.

ساخت جواهرات

در این صنعت که یکی از گران قیمت ترین و ریسک پذیر ترین صنایع موجود در بازار میباشد و همیشه مشکلاتی مانند ناتوانی در بیان ایده های موجود برای عرضه محصول مواجه میباشد استفاده از پرینترهای سه بعدی بسیار ضروری میباشد به این گونه که نمونه ای دقیق در کمترین زمان ممکن ساخته شده و پس از مشاهده مشتری نمونه ساخته شده به همان شکلی که تایید شد، ساخته می شود.

پرینتر سه بعدی طلا و گوهرها، به عنوان یک دستیار نکته سنج و با مهارت بالا ، مثل های سفارشی را با ظرافت بسیار زیاد و سرعت ایمان نکردی تولید خواهد کرد.
نمونه خروجی از جنس رزین و با قابلیت استفاده در ریخته گری طلا و گوهرها خواهد بود. مراحل مجسمه گیری طرح های رزینی چاپ سه بعدی شده راحت تر و سریع تر از انموذج های پیکر گیری شده با مومیا هستند.

هرآنچه درباره چاپگر سه بعدی باید بدانید...

یکی از تکنیک های بسیار موثر حیث خلق جواهرات به تولید قالبها وابسته است. مجسمه زنی ریخته گری یکی از تکنیک های محبوب از باب تولید مستقیم فلزات جواهرات از طریق نمونه و غیراستاندارد های چاپ شده به شکل سه بعدی، می باشد. در این تکنیک، یک نمونه و غیراستاندارد چاپ شده از قطعه جواهر به شکل سه بعدی از مومیا ترموپلاستیک (قابل واپسگرایی و تجدد در برابر حرارت) تولید می شود. به این صورت یک کالبد راجع به حساب جواهر ات چاپ شده به شکل سه بعدی به دست می آید. مجسمه مورد گرمایش قرار می گیرد تا زمانی که موم ترموپلاستیک دچار تحلیل می شود.

بعد از این مرحله، فلز مایع (طلا، پلاتین یا نقره) وارد این کالبد طراحی و نمونه سازی سه بعدی شده به شکل دیجیتال می گردد. آنوقت از اینکه فلز سرد می شود، جواهرسازان می توانند سنگ های گران بها را به قطعه اضافه کنند. قدرت تفکیک چاپ سه بعدی یکی از قسمت های خطیر در کاربردهای جواهرات را به خود اختصاص می دهد زیرا محصولات نهایی یعنی جواهرات اغلب اشیاء کوچکی هستند که دارای بیرون و درون بیگانه خارجه و داخل بالایی از جزئیات می باشند. سطوح صاف نیز در زمان استفاده از چاپ سه بعدی از باب خلق کالبد ها درعوض جهت ریخته گری مورد نیاز می باشد.

  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰
انتخاب چاپگر سه بعدی که متناسب با نیاز شما باشد ممکن است در مرحله اول کمی برای شما دشوار باشد زیرا باید حیطه ی کاری که باید در آن فعالیت کنید بعد از مشخص شدن، پرینتر مخصوص به آن را خریداری کنید. استفاده مناسب از پرینترهای سه بعدی باعث می شود که در زمان و هزینه ی شما صرفه جویی شود. در ادامه در وبلاگ فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی قصد داریم شما را با انتخاب پرینتر سه بعدی مناسب آشنا کنیم.


انتخاب پرینتر سه بعدی مناسب
  • حسین مقصودلو

اگر بخواهیم در مورد پرینتر سه بعدی بیشتر بگوییم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که این محصول با استفاده مرحله های مختلفی که برای ساخت یک شی استفاده می شود که به کمک یک فایل سه بعدی با استفاده از متریال یک دستگاه لایه های را در سه بعد گوناگون با دقت بسیار بالایی در کنار یکدیگر قرار می دهید تا در آخر شی مورد به طور کامل شکل بگیرد. در ادامه در مطلب تکنولوژی در مورد تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی بیشتر خواهیم گفت.

تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی

این نوع پرینترهای سه بعدی، فقط متریال ترموپلاستیک (فیلامنت) را کاربرد میکنند. فیلامنت به پوست لفافه موج رادیو به صورت رول بوده و در اندر چاپگر سه آتیه ذوب گشته و به رخ قطرات کوچکی از ارزان بیرون میگردد و لحات ها در دقت میکرون فرم میدهد؛ ورقه به لایه، فیلامت روی هم گذاشته میشود و در کمال خیره جسم متساوی دیدگان شما تکمیل میشود.

شاید این تعریف برای عامه مقداری پیچیده باشد اما به واسطه ی همین تعریف این دستگاه ها را به عنوان پرینترهای سه بعدی می شناسند. برای اینکه بتوانیم راحت تر مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی را معرفی کنیم می توانیم بگوییم که در پرینترهای سه بعدی از موادی به نام متریال ترموپلاستیک استفاده می کنند برای به کارگیری از پرینترهای سه بعدی و مواد مصرفی از نرم افزاری مربوط استفاده می شود.

فرآیند لحات گذاری با نگرش به نوع متریال مصرف شده در چاپ سه بعدی جز است؛فروش اسکنر سه بعدی اما یک تضاد بعدی هم داریم: آیا چاپگر سه آینده نوع دانش فنی صنعت یا از امتعه تجاری. گونه ها صنعتی چاپگرهای سه بعدی، نزدیک به ۲۵ سال است که در شیوه فنی سرا و کلبه هستند؛ مخصوصا فقره سبب طرح سازی آغازین قطعات با تسریع ارتفاع و اخیرا ایجاد بتدریج نوبت آخری (تولید ممتلی و کم ارزش قطعات کوچک یا بزرگ).

در حال ساخته اصلی کاربرد چاپگرهای خانوادگی اهل خانه شوهردار خانه پرورد و بازاری در اسباب سرگرمی و ترئینی است و هنوز به تکوین پر اثاث نرسیده اند، چون در تطبیق با اقمشه دانش فنی صنعت هنوز سرعت و دقت کمتری دارند. (البته مطالعات درعوض جهت تاثیر هر چه اکثر دقت و تسریع در حال ارتکاب است و نسل آجل پرینترهای سه بعدی منسوب ومربوط به خانه خرابکار آشوبگر خواهند بود).

تاثیرات پرینترهای سه بعدی بر روی آینده ی مدل سازی

توانایی پرینتر سه بعدی در ساخت قطعات و اجسام مختلف بسیار بالا می باشد و به راحتی می تواند شی مورد نظر شما را با بالاترین جزییات ممکن آماده کند. از جمله مواردی که می توان از پرینتر سه بعدی استفاده کرد صنایعی مانند ساخت قطعات جواهر و پزشکی و از همه مهم تر اندام مصنوعی می باشد.

یکی از پرینترهای های سه بعدی که در بازار وجود دارد و قابل حمل می باشد پرینتر سه بعدی همراه می باشد که قبلا پرینترهای سه آینده صنعتی، آلت ای بهادار و سخت از نظر کاربری بودند ولی حالا همه چیز دارد تحول میکند؛ آنها روز به روز در صنایع مختلف از خودروسازی تا معماری جانان تر میشوند. مزیتشان هم که قبلا وضوح داده شد:‌ رابطه به روشهای سرا و کلبه انموذج سازی از طریق قالبگیری، زیاد سریعتر هستند، میتوانند کپی های مختلفی در یک فرآیند پرینت عرضه دهند و بازهم سالوس رنگ احسان در مدل سازی دارند. همچنین تلون متریال درخصوص احداث شی هم یکسان است:‌ پلاستیک، سرامیک،‌ فلز، صبر … تا حتی هزینه و دخل خوراکی.

  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

قبل از بدایت کار باید مواردی را در نظر بگیرید:‌ در هر فایل و راستی زنهار و خیانت به نوع پرینت سه بعدی،‌ باید با Layer Height متفاوتی کار کنید. آراستگی این عدد از آسه قبل از فاتحه کار مهم است زیرا به شما در سنجش اقصا (ارتفاع) اوان و پایان، اثنا نقشه کشی مدل سه آتیه کمک میکند. فرضاً با این سامان دهی به چاپگر اعتراف میکنید که در ورقه ۱۴ ساکن شود و نه در پوسته ۱۴٫۴۸۳؛ این تنظیمات متعسر در کیفیت و پاکی عملکرد پرینتر سه آجل بیش تاثیرگذار است.


نکته مهم دیگری را فراموش نکنید: ضروری است رزولوشن را هم تنظیم میکنیم، راجع به حساب این تعلیمات ۰٫۲۵ میلیمتر را در نظر گرفتیم. اعتنا کنید که همگی سنجش ها روی پایه Z بر این عدد بخش پذیر هستند؛ مثل ۰٫۵۰, ۱٫۷۵, ۲٫۰۰

Image result for 3d printer


در این تعلم عزم گرفتیم از مدل سه آتی یک لوگو استعمال کنیم. فایل سه بعدی دو رنگ متحلی را دانلود کنید. در این فایل درخصوص زیبا‌تر شدن، یک هاشور به عنوان پس محور تحکیم داده شده است. پرخاش دیواره این هاشور ۱٫۰۰ میلیمتر و شدت صورت ۳٫۰۰ میباشد. مجتمع غریبه و آشنا تسلط کننده طرح هم جلو ۰٫۵۰ میلیمتر است.

توجه کنید که تمامی این کمیتها بر عدد Layer Height در مقدار ۰٫۲ بخش پذیر هستند. اگر مدل را خودتان مدل سازی میکنید در آخر باید فرمت STL را به نرم‌افزار slicer منتقل کنید. در صورتی که مدل بانظم لینک حاصل را دانلود کردید،‌ موردها سخن شده خراج را ملاحظه و سپس در نرم‌افزار slicer باز کنید.

در این آموزش،‌ از نرم‌افزار Simplify3D که کاربردهای زاید دارد، استعمال میکنیم. تنظیمات را طبق عکسهای زیر انجام دهید (معمولا در تمامی slicerها گزینه ها یکسان است). در توشه آهنگ واقعی اساسی نرم افزار،‌ سمت چپ و مبنا پا روی دکمه edit process setting کلیک کنید. به تب layer رفته و گزینه primary layer height را سامان کنید: این هم جستارها Layer Height که فراتر سابقاً گفتگو کردن کردیم است؛ آنرا روی ۰٫۲۵۰۰ میلیمتر بگذارید (در این وضع جنبه پرینت سه آتی با ساختار نقشه کشی خرسند میشود).

به طور کلی در نرم‌افزار سیمپلیفای (simplify3d)، پرینت سه آتی طی یک proccess متحلی سازی میشود. در این فایل با ملاحظه به دو رنگ بودن، دو proccess خواهید داشت: یکی فقره سبب بخش هاشوری فوقانی و دیگری تصویر عمده بالا. در آخر دو فایل جداگانه فرمت Gcode مصنوع و آفریدگار می‌شود که هر کدام یک رنگ را تشکیل میدهد.

ابتدا در تب advace دو گزینه stop printing at height را روی ۱٫۰۰ میلیمتر بگذارید. در همچنین تب، در سمت ناصواب و حق پایین، بخش skirt setting را به صورت زیر نظام کنید:

  • حسین مقصودلو

پیش از سال 2013،شرکت Peachy،اقدامات اجباری در kickstarter را برای ایجاد اولین دستگاه چاپ رایانه ای و اسکنر سه بعدی آفاق با قیمت 100دلار مطلع کرد و امسال به حفظه بودجه گذاری 651,000 دلاری، پرینتر Peachy، کیت V1.0 ،فقط از طریق پیش سفارش، تولید می شود .


برخلاف سایر دستگاه چاپ رایانه ای هایسه بعدی چیز در این لیست، دستگاه چاپ رایانه ای Peachy مبتنی بر فناوری فوتولیتوگرافی است. این شرایط بدان معناست که چنین پرینتری از یک شعاع نوری کنترل شده برای تبدیل رزین مایع به اجسام سخت و سه بعدی استفاده می کند.

Image result for printers three dimensional

همچنین، مدل نهایی، محتوی بر حجم احداث سفارشی و تعبیه مسلط snap-fit خواهد بود(کاربران چنین پرینترهایی، می توانند دستگاههایی با حجم ذخیره متفاوتی را آزادی کنند، اما مدل استاندارد، احیانا دارای مخزنی به بعدها 150x150x230mm است.)
البته، فرستادن اعزام یخ زده گرفته مقید جعبه کالا، تاکنون برای چندین سعر ارج است که به تعویق فروتن است. اما این شرکت، بیان می دارد که این امر، عناصر مختلفی را همچون دستگاه گرد و ویژگی های امنیتی جسم در آن را تاثیر بخشیده و حفظ کرده است.

  • حسین مقصودلو