فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

مواد اولیه پرینتر سه بعدی

در طی چند مقاله آموزشی آینده به بررسی مختصر مواد اولیه پرینتر سه بعدی با تکنولوژی های مختلف میپردازیم.

تکنولوژی fdm (اف دی ام)یکی از تکنولوژی های چاپگر های سه بعدی است که در بازار فروش و خدمات سهم بسیار زیادی نسبت به تکنولوژی های دیگر چاپ سه بعدی دارد. از جمله دلایلی که باعث زیاد شدن سهم تکنولوژی اف دی ام نسبت به دیگر تکنولوژی ها است قیمت پایین و کارایی راحت با این تکنولوژی میباشد.

تکنولوژی چاپ FDM در سطح جهانی هم اکنون از قیمت 200 دلار شروع شده و بعضا تا 50.000 دلار هم به فروش میرسد.

ار دیگر مزایای این تکنولوژی نسبت به تکنولوژی های دیگر چاپ 3 بعدی میتوان به سهولت خرید و ارزان بودن مواد اولیه پرینتر سه بعدی اشاره کرد . مواد اولیه پرینتر سه بعدی fdm با عنوان فیلامنت و با قیمتی حدود 3 دلار تا 100 دلار به ازای هر کیلو مبادله میشود.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی تکنولوژی اف دی ام معمولا با دو قطر 1.75 و 3 میلیمتر در بازار جهانی عرضه میشود ولی در بازار ایران مواد با قطر 1.75 بسیار بیشتر از قطر 3 میلیمتر عرضه میشود.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی

پرینترهای سه بعدی به نحوه ای ساخته میشوند که فقط با یک قطر مواد کار میکنند یعنی چاپگر یا میتواند از مواد 3 میلیمتر استفاده کند و یا از مواد 1.75 البته در مواردی نیز میتوان پرینتر های 3 میلیمتری را به نحوی برای فیلامنت 1.75 نیز بهینه کرد که این کار پیشنهاد نمیشود.

بنا به مطالب گفته شده در بازار ایران خرید پرینتر 3 میلیمتر به دلیل کمبود مواد اولیه پیشنهاد نمیشود.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی fdm از جنس پلیمر میباشد و در صنعت پلیمرهای مختلفی وجود دارد که هر کدام خواص خاصی را دارا میباشند.

مواد اولیه پرینتر سه بعدی fdm که در بازار جهانی وجود دارد بسیار گوناگون هستند که معمولا از لحاظ نقطه ذوب بعد پرینت، استحکام جسم پرینت شده، رنگ (شبرنگ و ...) جسم سه بعدی و حلال جسم پرینت سه بعدی شده از یکدیگر متمایز میشوند.

فیلامنتها از طریق خصوصیاتی که در بالا به آنها اشاره شد اسمهای تجاری مختلفی دارند که روزانه نیز فیلامنتهای جدیدی اختراع شده که از لحاظ پرینت شدن راحت تر از نمونه های قبلی و خواص بهتری نیز دارند.

عمده فیلامنتهایی که هم اکنون در بازار جهانی به وفور یافت میشوند عبارتند از :PLA, ABS,LAYWOOD,FLEX,NINJA FLEX,CONDUCTIVE,PVA,HIPSو.....که از تمامی این مدلها فیلامنت PLA و بعد از آن ABS بیشترین مصرف را چه در سطح جهانی و در سطح ایران دارا هستند که در مقاله بعدی مفصلا به تفاوت میان فیلامنت PLA و فیلامنت ABS میپردازیم.

در ایران ماده پرینتر سه بعدی PLA بیشتر از ABS در دسترس است و دلیل آن نیز پرینت راحتتر و با کیفیت تر PLA و همچنین نیاز نداشتن PLA به سینی داغ و دمای محیط 50 درجه است.

طبق اطلاعاتی که در این مقاله به آنها پرداختیم در هنگام خرید پرینتر سه بعدی در ایران باید به موارد زیر که مرتبط به مواد اولیه است توجه نمود.

1.به دلیل بیشتر بودن فیلامنت 1.75 در بازار ایران پرینتر سه بعدی توانایی چاپ مواد اولیه پرینتر سه بعدی 1.75 را نیز دارا باشد.

2.نازل پرینتر سه بعدی تا دمای 280 درجه بالا برود و متغییر باشد(دمای ذوب مواد اولیه در تولیدی های مختلف ممکن است متغییر باشد به شکلی که یک PLA چینی میتوتند در 210 درجه ذوب شود و یک PLA آلمانی در 240 درجه)

3. دستگاه فن خنک کننده مخصوص قطعه را داشته باشد زیرا کیفیت چاپ PLA را تا حد زیادی بالا میبرد(فن پرینت سه بعدی جدا از فن خنک کننده نازل میباشد)

4. دستگاه سینی داغ داشته و دمای آن تا 80 درجه بالا برود و متغیر باشد تا بتواند متریالی نظیر ABS , CARBON و ... را چاپ نماید.

این 4 نکته نکاتی است که در هنگام خرید پرینتر سه بعدی برای اطمینان حاصل کردن از کیفیت مواد اولیه ورودی پرینتر باید به آنها توجه کرد .خود فیلامنت چاپگر 3 بعدی نیز حدود 60 درصد در کیفیت قطعه چاپ شده تاثیر دارد که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد و در مقاله دیگری مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

امیدواریم این مقاله برای بالا بردن تجربیات عزیزان مفید واقع شود.

در صورتی که سوالی درباره مواد اولیه پرینتر سه بعدی داشتید میتوانید آن را با کارشناسان ما از طریق کلیک روی همین لینک به اشتراک بگذارید.

  • ۹۷/۰۶/۰۶
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی