فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

xprinter3dریخته-گری-ساده-با-پرینتر-های-سه-بعدی2-1.png (960×313)


ریخته گری ساده با پرینتر های سه بعدی
ریخته گری فلزات با دمای ذوب پایین در خانه؟ همه چیزی که شما نیاز دارید: یک چاپگر سه بعدی , سیلیکون و هوای فشرده.
کریس deprisco  یک راهنمای you tube را برای ریخته گری فلز با درجه حرارت پایین با استفاده از قطعات چاپ شده 3d ,  یک کمپرسور هوا و یک مخزن فشار هوا قرار داده است. این روش از قالب های سیلیکونی برای فلزات با یک نقطه ذوب پایین استفاده می کند,  مانند آلیاژ بیسموت.
بسیاری از ما پول و یا فضای زیر زمین برای نصب چاپگر فلزی 3d در خانه نداریم. اما این بدان معنا نیست که شما می توانید یک چاپگر سه بعدی برای ایجاد قطعات فلزی استفاآده نکنید.
کریس deprisco  , متخصص هک کردن و ماشینکاری از ایالات متحده آمریکا, به تازگی یک آموزش ویدیویی به شما نشان داده است که چگونه برای رسیدن به درجه حرارت پایین فلز با استفاده از قطعات چاپ شده 3d , یک کمپرسور هوا و یک مخزن تحت فشار قرار دهید  این فرآیند تنها با استفاده از فلزات با نقطه ذوب پایین کار می کند, اما به تولید کنندگان راه جدیدی برای ساخت اشیا مفید می دهد.
در ویدیوی 14 دقیقه ای deprisco  با استفاده از ابزار چاپ سه بعدی و فشار هوا برای ایجاد یک قالب سیلیکون برای یک falcon  مالیاتی آزمایش می کند.
فلز مذاب خود را انتخاب کنید یک آلیاژ بیسموت است, که می تواند ذوب شده 138 درجه سانتی گراد باشد. که گرم است, اما به اندازه کافی خنک می شود تا قالب های سیلیکونی مقاومت کند.
روند, که deprisco  با نزدیکترین کار آیی تجهیزات و اقدامات خود را نشان می دهد, اولین چاپ سه بعدی یک مدل استاندارد از falcon  با استفاده از pla  است. این هیچ چیز در مقایسه با نسخه نهایی فلزی نیست, اما برای ساخت قالب سیلیکون ضروری است.
هنگامی که پرده برداری از pla  چاپ می شود, deprisco  یک جعبه هوا دهی را از پلی کربنات می سازد و درون ان قرار می دهد,  جعبه سپس با یک مخلوط سیلیکونی پر شده است که یک شبه را تنظیم می کند.
روز بعد من میتوانم قالب را حذف کنم و ببینم آنچه در داخل است, deprisco  توضیح میدهد : سیلیکون به راحتی از قسمت جدا می شود, اما تمام گوشه ها و جرقه ها این بخش را کمی سخت تر می کند.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰



 مکانیزم (H-bot (H-belt و ریل و واگن
در این مقاله به معرفی مکانیزم H-bot و سیستم ریل و واگن خواهیم پرداخت. ضمنا مزیت های ایجاد شده در پرینتر های سه بعدی با استفاده از این مکانیزم های جدید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
ریل و واگن – لینیر گاید
لینیر گاید و بلوک که بعضا به نام ریل و واگن هم شناخته می شود به منظور ساپورت یا یاتاقان کردن یا سوار کردن بار مکانیکی برای حرکت خطی استفاده می شود که توسط آن می توان یک حرکت خطی یکنواخت را در طول مسیر ایجاد کرد.
این حرکت روی المانهای گردنده مثل ساچمه یا رولر انجام می گیرد.
ساچمه ها یا رولرها از طریق یک مسیر بسته یا  re-circulating  در داخل بلوک که بین ریل و بلوک قرار دارد حرکت کرده و با غلطش خود امکان ایجاد یک حرکت خطی دقیق را فراهم می کند.
بدلیل کم بودن مقاومت اصطکاکی در لینیر گاید ، مقدار بسیار کمی نیروی پیش بر یا  driving force  کافیست تا بار بحرکت درآید. همین خصوصیت باعث می شود تا با مصرف توان بسیار کم‌ ، باری را با سرعت بالا حرکت داد. این مزیت در مواردی که بار با سرعت زیاد حرکت رفت و برگشتی دارد بسیار حایز اهمیت است.
به دلیل طراحی مخصوصی که سیستم لینیر گاید و بلوک دارد بار افقی و عمودی را می تواند تحمل کند.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰


چاپ سه بعدی و جراحی پلاستیک
دکتر لارنت لانتیری: چاپ سه بعدی انقلابی در جراحی پلاستیک و بازسازی صورت است
همان طور که چاپ سه بعدی در عمل جراحی در سراسر جهان اجرا می شود یک جراح پلاستیک در پاریس خود را به عنوان یکی از کارشناسان این رشته در نظر گرفته است.
لارنت لانتیری از سال 1994 تا کنون عمل جراحی بازسازی مغزی را انجام داده است و چاپ سه بعدی تبدیل به یک بخش کلیدی از روند آن شده است.
در سال 2010 او وتیمش در بیمارستان ژرژ پمپیدو موفقیت نخستین پیوند کامل بدن را در دنیا به دست آوردند و او تا به امروز کارهای الهام بخش و پیشگام خود را ادامه داده است.
دفتر        lantiri   شامل قفسه هایی با جمجمه های ماکت پلاستیکی است که هر کدام از آنها یک بیمار است که در آن عمل می کنند.
بسیاری از آنها دارای پریزهای چشم جابکون ها و دیگر ناهنجاری های مهم هستند. تنها بیماران به شدت مجروح شده یا مصدوم به لانتیری مراجعه می کنند که بیشتر آنها از حوادث جدی یا از بیماری های ژنتیکی رنج می برند. کار او می تواند به آنها کمک کند تا از اسیب های این و همچنین ناراحتی و از دست دادن توابع و از کار افتادن آنها جلوگیری کند قبل از اینکه تکنولوژی چاپ سه بعدی قابل دسترس تر شود لانتیری با استفاده از اسکن سی تی اسکن و تجهیزات جراحی استاندارد سعی کرد تقریبا بازسازی صورت یا سر بیمار را انجام دهد.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

کالیبره کردن پرینتر های سه بعدی



کالیبره کردن پرینتر های سه بعدی
کالیبره کردن پرینتر های سه بعدی یکی از مسائلی است که از بدو پیدایش این تکنولوژی حایز اهمیت بوده است. حتما تا کنون برای شما نیز پیش آمده تا به تفاوت سیستم های اتو کالیبره و کالیبراسیون دستی فکر کرده باشید. این موضوع که کدام حالت بهتر است تقریبا در اکثر محافل تخصصی حوزه ی پرینتر سه بعدی مطرح شده است.
در این مقاله علاوه بر آموزش کالیبره کردن دستی، توضیحاتی را در باره ی اتوکالیبره خدمتتان عرض می نمایم.
برای کالیبره کردن دستی ابتدا باید از تراز بودن صفحه مطمئن باشید که این امر با یک تراز و تست کردن یکبار در راستای محور X  و بار دیگر در راستای محور Y میسر می شود. توصیه می شود پیش از این مرحله کلیه ی پیچ های زیر صفحه را به صورت یکسان و تا انتها ببندید. در این حالت اگر صفحه ی شما تراز نیست می توانید با چرخاندن lead screwها صفحه را تراز کنید. حال با استفاده از گزینه ی Home all کلیه ی محور ها را در حالت صفر قرار دهید. سپس با استفاده از گزینه ی disable stepper کلیه ی استپ موتور ها را خلاص کنید تا امکان حرکت اکسترودر به صورت دستی را داشته باشید. در این حالت فاصله ی بین نازل و صفحه ی شما باید به قدری کم باشد که تنها یک برگ کاغذ بین آن قرار گیرد. کاغذ باید به نحوی بین دوجسم قرار بگیر که نه به آسانی قابل حرکت دادن باشد و نه آنقدر تحت فشار باشد که امکان حرکت دادن آن با دست را نداشته باشیم. این فاصله با حرکت دادن پیچ های زیر صفحه به مقدار دلخواه می رسد. این عمل را در هر چهار گوشه ی صفحه تکرار نمایید تا فاصله ی نازل و صفحه در کلیه ی فضای صفحه کالیبره باشد.
اگر پس از Home all کردن فاصله آنقدر کم باشد که صفحه تحت فشار قرار گیرد و امکان محکم تر کردن پیچ های زیر صفحه نیز نباشد، باید End stop محور زد را کمی پایین تر بیاورید. و بالعکس اگر فاصله ی نازل و صفحه آنقدر زیاد بود که حتی با باز کردن پیچ های زیر صفحه این فاصله جبران نشود، باید End stop محور زد را کمی بالاتر بیاورید.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-چاپ-سه-بعدی-سبزیجات2.png (960×313)


چاپ سه بعدی سبزیجات
مطالعه جدید نشان می دهد چاپ سه بعدی سبزیجات می تواند منجر به  کودکان سالم تری در جامعه شود.
 ما زمان های بیشماری را در زمینه های علمی دیده ایم که استفاده از چاپ سه بعدی چگونه میتواند منجر به پیشگامی در اکتشافات جدید و باعث پیشرفت و نو اوری در بخش های معماری  هواپیمایی  و حتی سفر فضایی شود. مطلاعات اخیر کاربرد بسیار جالبی برای تکنولوژی چاپ سه بعدی پیشنهاد کرده ولو اینکه یکی از آنها می تواند مشکلات مواجه با جامعه که چگونه به کودکان سبزیجاتشان را بدهیم تا بخورند حل کرده . یک تیم در دانشگاه  Foggia  معتقد است که انواع مختلف چاپگرهای سه بعدی غذا با شکل های مختلف جالب و سرگرم کننده کودکان را تشویق به خوردن سبزیجات می کند  که منجر به رژیم غذایی بهتر نیز میشود. آزمایشات که در ان از نوع های مختلف میوه ها و سبزیجات قرار داشت توسط تیم انجام شد که انها را باهم مخلوط کرده و در قالب هایی در چاپگر سه بعدی قرار دادند.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

نسخه ی جدید simplify3d

xprinter3d-نسخه-ی-جدید-Simplify3d-2.png (960×313)


نسخه ی جدید Simplify3d
Simplify3d نسخه 4.0 نرم افزار چاپ حرفه ای  3d    را منتشر کرد :
        امروز نسخه 3.4 از نرم افزار محبوب   Simplify3d به بازار عرضه می شود. این شرکت در پنجمین سال حیات خود قرار دارد. برای ویژگی های نو اورانه مانند :  اکستروژن دو جداره جادویی،  شبیه سازی های تعاملی چاپ،  پشتیبانی های قابل تنظیم و یک دستگاه برش برق آسا و سریع    simplify3d        به سختی کار می کند تا بهترین نرم افزار چاپ  3d  را در اختیار شما قرار دهد.
               Clayton webster  مدیر عامل    simplify 3d        گفت: ما همیشه با تمرکز بر محدود کردن انچه که شما می   توانید با تولید افزودنی انجام دهید متمرکز شده ایم.  ویژگی های جدید در نسخه 4.0 به مشتریان کمک میکند تا کیفیت چاپ خود را بهبود بخشند و قابلیت های  جدید را با پرینترهای   3d خود باز کنند.
تنظیمات متغیر چاپ:
کاربران با تجربه به درک بهبود کیفت چاپ که درنتیجه بهینه سازی تنظیمات است، رسیده اند. در طول فرایند چاپ بخش های مختلف یک مدل ممکن است نیاز به تنظیمات مختلف برای دستیابی به بهترین نتایج داشته باشند. نسخه4.0 معرفی جادوگر تنظیمات متغیر که به راحتی بهینه سازی رفتار در هر بخش از مدل شما را ارایه می دهد.
  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-sorena2.png (960×313)


“سورنا” ربات انسان نمای ایرانی، ساخته شده با پرینتر سه بعدی
گروهی از کارشناسان رباتیک دانشگاه تهران طی چندین سال گذشته بر ساخت ربات‌هایی هرچه بزرگ‌تر و پیچیده‌تر و هم‌جثه انسان، همت گماشته‌اند. اما تازه‌ترین پروژه‌ آن‌ها رباتی کوچک‌تر‌ و بانمک‌تر از نمونه‌های قبلی است که نخستین بار در اردیبهشت امسال و طی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران معرفی شده بود.
سایت اسپکتروم وابسته به انجمن مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) در گزارش خود در این باره می‌نویسد، سورنا مینی (Surena Mini) رباتی است که قدش تا زانو می‌رسد. بدنه براق این ربات، با چاپ‌گر سه‌بعدی ریخته‌گری شده است. اندام‌های آن، مفصل‌دار و متحرک است و سر گردی دارد که روی آن دو دوربین در نقش چشم، تعبیه شده است. دوازده موتور کنترل نیز کمک می‌کنند تا ربات بازوها، پاها و گردن خود را حرکت دهد.
پروفسور «عقیل یوسفی کماء»، استاد مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و مدیر این پروژه، در گفت‌وگو با اسپکتروم اظهار می‌دارد، مینی سورنا ساخته شد تا محققان و دانشجویان برای کاربردهای آموزشی و تحقیقاتی به پلتفرم رباتیک قابل اطمینانی دسترسی داشته باشند. عقیلی اضافه می‌کند که گروه وی قصد دارد از این ربات برای کمک به کودکان اوتیست و ناشنوا نیز استفاده کند.

  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-امضاء-تفاهم-همکاری2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
امضاء تفاهم همکاری با جامعه ی قالب سازان ایران
شرکت ZXprinter3D و جامعه ی قالب سازان ایران تفاهم همکاری امضاء کردند.
به گزارش روابط عمومی جامعه قالبسازان ایران تفاهم نامه همکاری ” جامعه قالبسازان ایران” به نمایندگی آقای محسن فقیهی و شرکت  “ZXPRINTER 3D” به نمایندگی آقای حامد عزیززاده به امضاء طرفین رسید.
موضوعاتی شامل “همکاری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و سمینارها ی تخصصی مشترک با موضوع پرینترهای سه بعدی ،  همکاری های مشترک در نشریه و سایت قالبسازان در قالب ارائه مقالات و معرفی محصولات جدید و تبلیغات ،گسترش همکاری ها در راستای تامین نیاز اعضاء جامعه، گسترش همکاری ها در راستای ارتقاء دانش اعضاء جامعه ، ارائه خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی در زمینه پرینترهای سه بعدی از طرف شرکت “ZXPRINTER 3D” در این تفاهم نامه گنجانده شده است.
با توجه به توافق به عمل آمده، امید می رود تا با ورود تکنولوژی پرینتر های سه بعدی به بطن صنعت قالب سازی ایران ، شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این صنعت و صنعتگران محترم باشیم.
در پایان نیز شرکت ZXPRINTER 3D یک دستگاه پرینتر سه بعدی به جامعه قالبسازان ایران اهدا نمودند.
منبع: http://istma.ir/news/249/%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%D8%A1-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%87%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-XPRINTER-3D

 

  • حسین مقصودلو
  • ۰
  • ۰

xprinter3d-اسکن-سه-بعدی-با-موبایل-2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
اسکن سه بعدی با موبایل
برنامه ی جدید Qlone این امکان را به کاربران تلفن همراه می دهد که گوشی و یا تبلت خود را به یک اسکنر سه بعدی با وضوح بالا تبدیل کنید. فکرش را بکنید، اسکن سه بعدی با موبایل !!!
گرفتن یک اسکن سه بعدی از یک جسم تا به حال یک پروسه ی تخصصی بود که نیاز به تکنولوژی بالا و گران قیمت داشت. ضمنا این تکنولوژی بیشتر در مواردی همچون مهندسی و کنترل کیفیت قطعات صنعتی استفاده می شد. بازار تکنولوژی سه بعدی به سرعت در حال تغییر است، با این حال یک برنامه جدید برای دستگاه های تلفن همراه به بازار آمده که آنها را قادر به ضبط تصاویر دقیق به صورت سه بعدی می نماید. پتانسیل اسکن سه بعدی به عنوان یک قابلیت روزمره، برای مردم بیش از همیشه هیجان انگیز است. برنامه Qlone با کاربردی آسان و دانلود رایگان، نرم افزاری است که با استفاده از دوربین موبایل و یک فیلتر تکمیل کننده واقعیت برای تغییر تصاویر عکاسی دو بعدی به مدل های کاملا سه بعدی به کار گرفته می شود.
Qlone برای دستگاه های تلفن همراه با سیستم عامل iOS در دسترس است و سازگاری با سیستم عامل Android نیز به زودی پس انتشار خواهد یافت.  نرم افزار اسکن سه بعدی با موبایل توسط شرکت EyeCue Vision Technologies ساخته شده است که عمدتا به عنوان توسعه دهنده محصولات تعاملی شناخته می شود. فن آوری تشخیص پیشرفته دیجیتال آن در انواع بازی های تخته ای و همچنین اسباب بازی هایی ساخته شده توسط تولید کنندگانی مانند Lego و Playmobil ادغام شده است. به گفته Ronen Horovitz، مدیر عامل شرکت EyeCue چشم انداز فن آوری ” هدف ما این است که Qlone واقعا به صورت دموکراتیزه با حذف موانع راه را برای توسعه ایجاد محتوا سه بعدی برای همه هموار کند، که آنها را برای چاپ سه بعدی آماده کنند وهمچنین کمکی برای ایجاد محتوا باشند. به اشتراک گذاری ، فروش و … با امکاناتی که   Qlone در اختیار کاربران می گذارد، واقعا بی پایان است. “
نرم افزار Qlone از لحاظ فنی به طور مستقیم اسکن مستقیم سه بعدی را فعال نمی کند، زیرا به سخت افزارهای تصویربرداری پیشرفته تری نسبت به آنچه دستگاه های تلفن همراه ارائه می شود نیاز است ، اما از تکنیک نسبتا ساده ای برای ساخت نمایشی دقیق از اشیاء فیزیکی استفاده می کنند.
طرز کار با این نرم افزار به این صورت است که جسم بر روی صفحه ای مات و شطرنجی قرار می گیرد و در کادر دوربین گنبدی به صورت واقعیت افزوده مشاهده می کنید، همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که جسم را در داخل این گنبد اسکن کنید و این نرم افزار به شما در فرایند گرفتن اسکن سه بعدی با رزولوشن بالا کمک خواهد کرد. فقط دو عکس از زوایای مختلف مورد نیاز است، و سپس به طور خودکار برای تشکیل مدل سه بعدی پروسه ی لازم اتفاق می افتد. پردازش همه چیز به صورت زنده و محلی در عرض چند ثانیه انجام می شود، بدون نیازبه اتصال به ابر مورد نظر.
امکان اصلاح و ویرایش فایل سه بعدی به دست آمده نیز در نرم افزار موجود است. حال شما فقط به یک پرینتر با کیفیت نیاز دارید.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170720-new-mobile-app-qlone-will-turn-your-smartphone-or-tablet-into-a-high-resolution-3d-scanner.html
  • حسین مقصودلو