فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

قبل از بدایت کار باید مواردی را در نظر بگیرید:‌ در هر فایل و راستی زنهار و خیانت به نوع پرینت سه بعدی،‌ باید با Layer Height متفاوتی کار کنید. آراستگی این عدد از آسه قبل از فاتحه کار مهم است زیرا به شما در سنجش اقصا (ارتفاع) اوان و پایان، اثنا نقشه کشی مدل سه آتیه کمک میکند. فرضاً با این سامان دهی به چاپگر اعتراف میکنید که در ورقه ۱۴ ساکن شود و نه در پوسته ۱۴٫۴۸۳؛ این تنظیمات متعسر در کیفیت و پاکی عملکرد پرینتر سه آجل بیش تاثیرگذار است.


نکته مهم دیگری را فراموش نکنید: ضروری است رزولوشن را هم تنظیم میکنیم، راجع به حساب این تعلیمات ۰٫۲۵ میلیمتر را در نظر گرفتیم. اعتنا کنید که همگی سنجش ها روی پایه Z بر این عدد بخش پذیر هستند؛ مثل ۰٫۵۰, ۱٫۷۵, ۲٫۰۰

Image result for 3d printer


در این تعلم عزم گرفتیم از مدل سه آتی یک لوگو استعمال کنیم. فایل سه بعدی دو رنگ متحلی را دانلود کنید. در این فایل درخصوص زیبا‌تر شدن، یک هاشور به عنوان پس محور تحکیم داده شده است. پرخاش دیواره این هاشور ۱٫۰۰ میلیمتر و شدت صورت ۳٫۰۰ میباشد. مجتمع غریبه و آشنا تسلط کننده طرح هم جلو ۰٫۵۰ میلیمتر است.

توجه کنید که تمامی این کمیتها بر عدد Layer Height در مقدار ۰٫۲ بخش پذیر هستند. اگر مدل را خودتان مدل سازی میکنید در آخر باید فرمت STL را به نرم‌افزار slicer منتقل کنید. در صورتی که مدل بانظم لینک حاصل را دانلود کردید،‌ موردها سخن شده خراج را ملاحظه و سپس در نرم‌افزار slicer باز کنید.

در این آموزش،‌ از نرم‌افزار Simplify3D که کاربردهای زاید دارد، استعمال میکنیم. تنظیمات را طبق عکسهای زیر انجام دهید (معمولا در تمامی slicerها گزینه ها یکسان است). در توشه آهنگ واقعی اساسی نرم افزار،‌ سمت چپ و مبنا پا روی دکمه edit process setting کلیک کنید. به تب layer رفته و گزینه primary layer height را سامان کنید: این هم جستارها Layer Height که فراتر سابقاً گفتگو کردن کردیم است؛ آنرا روی ۰٫۲۵۰۰ میلیمتر بگذارید (در این وضع جنبه پرینت سه آتی با ساختار نقشه کشی خرسند میشود).

به طور کلی در نرم‌افزار سیمپلیفای (simplify3d)، پرینت سه آتی طی یک proccess متحلی سازی میشود. در این فایل با ملاحظه به دو رنگ بودن، دو proccess خواهید داشت: یکی فقره سبب بخش هاشوری فوقانی و دیگری تصویر عمده بالا. در آخر دو فایل جداگانه فرمت Gcode مصنوع و آفریدگار می‌شود که هر کدام یک رنگ را تشکیل میدهد.

ابتدا در تب advace دو گزینه stop printing at height را روی ۱٫۰۰ میلیمتر بگذارید. در همچنین تب، در سمت ناصواب و حق پایین، بخش skirt setting را به صورت زیر نظام کنید:

دقت کنید که البته تیک این آبشخوار حذف شود. در این فایل عایل به تسلط کننده در پوسه اول نداریم (منظور از skirt یک کانون دور مدل است که در پوست اول توسط دستگاه چاپ رایانه ای سه آینده زده میشود).

چون گفتیم فایل ما دو process دارد، تا فعلاً فقط یک process ایفا به جریان انداختن شده، عین ایضاً را در process دوم تکرار میکنیم؛ با این تمایز که در تب layer به جای گزینه stop printing at height ، در پروسس دوممان گزینه start printing at height را حاد و روی یک یک هزارم متر سامان میکنیم.

پس از سامان هر بار در بخش edit process setting روی ok کلیک کنید. اکنون دکمه prepare to print را زده و صبر کنید تا پردازش ایفا به جریان انداختن شود (نیازی به mode section نیست چون بی همسر یک پروسس در هر بار ابداع میشود). در preview mode دو بعد طبیعت درخصوص خروجی ستاندن دارید:‌ اگر دستگاه چاپ رایانه ای سه آجل به کامپیوتر حایز این نرم‌افزار وصل و نهان شده است،‌ باید گزینه being printing over usb را بزنید. در غیر این روی باید در sd card فایل Gcode را برون داد و درون داد بگیرید، بدین لحاظ دکمه Toolpaths to Disk را بزنید.


نکته: هر فایل جی کد، را با نام ارزان خروجی بگیرید به فرض آنکه حیث بخش آسه عناوینی مثل base و بخش رویین نشانی top یا مثل این‌ها نکهت امید (نامگذاری فقط انگلیسی به کاربستن میشود). هر مشتهر میگذارید مبرهن و لایق فهم عطر تا بعداً خبط نکنید.
Image result for 3d printer
در این مرحله، مهمترین بخش کار را به کاربستن میدهید. زیادترین سورپرایز در پرینت سه بعدی دو رنگ و امکان بی سامان شدن فرآیند اکسترودر به علت تنظیمات غلط این سرچشمه است (مثلاً نرم‌افزار به چاپگر سه آینده در وسط کار اذن میدهد که از ارتفاع bed مجدداً مطلع به کار کند).

برنامه نوت پد را در ویندوز باز کنید.فایل بخش ارتفاع که ما در اینجا با نام top ورودی بازده گرفتیم را در نوت پد باز کنید. اگر در بخش باز کردن فایل نوت پد، جی کدها نشان دادن نمی یابد، در فولدر خود فایلها روی آن ناصواب و حق کلیک و با نوت پد open کنید. اگر تا دامن کدها اسکرول کنید میبینید که هر خط با G1 یا Go مقدمه شده است. یک نکته متعسر و کاربردی:‌
G1 به هد ارزان پرینتر سه آتیه اجازه میدهد تا حین حرکت اکسترودر،‌ فیلامنت بیرون شود یا پوسه گذاری اجرا شود. در‌واقع پرینت ارتکاب میپذیرد.
Go موجب حرکت نرم نرمک نازل هد میگردد ولی اکسترودر هیچ چیزی بیرون نخواهد داد. در عکس اول بن دو خط کد زیر را با finder نوت پد جلوه گر کنید، میبینید که Go محورهای xy اول آمده و به کلمه استقرار گرفتن ازنو ارزان هد در سقف مقدمه پرینت تکمیل شده است، که امکان‌پذیر نیست؛ یعنی پرینتر سه آینده اول یک حرکت یواش و تند در محورهای X-Y ارتکاب و بعد یک حرکت رو به رفعت در بن Z. این ازاصل خوب نیست!

در این هیئت نهج وجد چاپگر سه آتیه پابند اخلال میگردد، برای اینکه هد به بخش base پرینت شده تنگی آورده و مجاهدت میکند تا به بام مقدمه پرینت برسد؛ پس فصل دریده چاپ سه آتیه شده صحیح میشود یا بدتر از آن نازل هد چاپگر سه آینده جفا خواهد دید.
برای جلوگیری از این خطا یک راه حل متعسر دارید: تزیین باز گشتن دو خط کد را جابجا کنید (طبق عکس دوم زیرین). حالا دستگاه چاپ رایانه ای سه آجل عنفوان در زمینه Z (عمودی) بلندی آمده و سپس به سمت X و Y جابجا می‌شود تا سطح رویین مصنوع و آفریدگار شود.

حالا پایه ها سخت کار را با کامیابی به عاقبت رسانده اید و باید دستگاه چاپ رایانه ای سه آجل را آمده کنید. اوان فیلامنت فایل جی کد با نام Base را load کنید (پیش‌فرض رنگ طوسی). اکنون در SD card فایل جی کد مهمل به این بخش را در افزار run کنید. وقتی پرینت این بخش طولانی شده،‌ هرگز آنرا از تشک جدا نکنید. اکنون فیلامنت بخش top را فعالانه و منفعلانه پرجنب وجوش کرده (رنگ پیش‌فرض پرتقالی) و فایل جی کد را در پرینتر فعال کنید.

وقتی کار کامل شود، زخم از تنتان در می‌رود چون یک لوگوی زیبای دو رنگ دارید و میتوانید به دوستانتان علامت دهید.

 

 

  • ۹۶/۰۹/۰۳
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی