فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

یکی از هدیه های تکنولوژی به ما پرینترهای سه بعدی می باشند که دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشند و از همه مهم تر این است که از این پرینترها می توانید برای خود منبع درامد به وجود آورید و از کاربردهای این وسیله ی استفاده لازم را به عمل آورید.

پرینتر سه بعدی یکی از بهترین دستگاهای چاپگر سه بعدی پیشرفته می باشد که در زمینه های مختلف از این دستگاه پیشرفته کسب در آمد نمود و کسب و کار مورد نظر خود را راه اندازی کنید. در ادامه در مورد چگونگی استفاده از پرینتر برای کسب درآمد بیشتر صحبت خواهیم کرد.پس با اخبار فناوری همراه باشید.

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی

چاپ نمونه سه بعدی

وقتی یک  چاپگر سه بعدی خریداری کنید و سفارش نمونه سازی و مدل سازی را دریافت نماید، می توانید بر اساس هر ساعت چاپ پول بگیرید. افراد بسیار فراوانی خواهان چاپ نمونه های سه بعدی طراحی کرده خود می باشند، زیرا مدل سازی قدیمی روندی پرهزینه و طولانی است که دیگر رو به انقراض است. مشتریان شما دانشجویان معماری،‌ عمران، شهرداری ها و مراکز هنری برای تولید تندیس یا قطعه سازان شرکتهای مختلف و عظیم هستند که احتیاج دارند یک مدل اولیه پیش از تولید انبوه از محصول طراحی شده داشته باشند.

پرینتر سه بعدی با مواد اولیه فیلامنت (FDM) که انواعی از ترموپلاستیک است برای این کار بسیار مناسب می باشد. مهارت خیلی زیادی هم لازم ندارد وقتی از شرکت چاگری سه بعدی خریداری می نماید، آموزش چند ساعته کار با آن توسط کارکنان شرکت به شما ارائه می شود. کم کم  با  کار کردن بیشتر با دستگاه، تجربه شما هم در زمینه نیز افزایش پیدا خواهد کرد و فقط لازم است مشتریان نمونه سه بعدی مدل را به شما ارائه بدهند،‌ نرم افزار پرینتر سه بعدی محاسبات و تنظیمات پیچیده مربوطه را اعمال می کند و شما فقط تنظیمات عادی را اعمال می کند، به مشتری زمان پرینت را اعلام می کند و بر اساس هر ساعت هزینه ای دریافت می شود. موادی که برای پرینت در چاپگر استفاده می شود، فیلامنت نام دارد و قیمت زیادی ندارد.

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی

طراح سه بعدی

اگر علاقه به نمونه سازی سه بعدی دارید، نرم افزارهای فراوانی برای کار وجود دارد: ۳DMax، اتوکد و … شرکتهایی که خدمات چاپ سه بعدی ارائه می نمایند،‌ و بسیار نیازمند مدلساز تخصصی هستند و حاضرند حقوق های بسیار زیادی نیز بدهند.

برای این شغل می توانید با کارفرما همکاری نمایید یا پروژه محور به دست خودتان انجام شود. خوبی این حرفه نبود محدودیت به پرینتر سه بعدی است و مشتریان شما بسیار فراوان تر هستند. در حقیقت تخصص مناسبی برای فارغ التحصیلان هنر، معماری، طراحی صنعتی است.

چاپگرهای سه‌بعدی به عنوان سازندگان ذره‌ای یا لایه‌ای نیز می شناسند، زیرا مبنا کار آن‌ها به این گونه است که محصول دلخواه ما را به‌ شکل لایه به لایه بر روی یکدیگر می‌سازد تا در آخر به محصول دلخواه برسد، البته مهم ویژگی این محصول نسبت به راه کارهای سنتی دقت زیاد و سرعت بیشتر و از بین رفت ماده اولیه خیلی کمتر است. البته در مورد کاربردهای این‌گونه پرینترها باید گفته شود که آن‌ها در حال حاضر در بسیاری از صنایع در حال فعالیت هستند ولی اندازه کار آن صنایع بسیار کمتر است، از چاپگرهای سه‌بعدی به دلیل کنترل و روش کار دشوار آن‌ها برحسب معمول برای ساختن نمونه‌های ابتدایی محصولات مورداستفاده قرار می‌دهند و در خط تولید کمتر مورد استفاده قرار دارند.

پرینتر سه بعدی
پرینتر سه بعدی

در حال حاضر با فعال شدن شرکت‌های فناوری در این حیطه ما شاهد ساخته‌شدن نمونه های خانگی این نوع پرینترها می باشیم که البته هنوز جای خود را به آن شکلی که باید در میان مصرف‌کنندگان باز نکرده است. حال شما زمانی نزد خود فکر کنید که در صورت داشتن این گونه محصولاتی توانایی انجام چه‌کارهایی را اشتید. دیگر شما بجای خریداری های آنلاین برخی از کالاها می‌توانید محصول دلخواه خود را با تغییرات و اصلاحات مورد نظر خود در اتاق شخصی خود بسازید و از آن استفاده کنید.

کاربرد چاپگر های سه بعدی ساخت نمونه های سه بعدی از پروژه های ساختمانی ساخت گونه های مختلف قالب های صنعتی تولید گونه های مختلف هدایای سفارشی با حک نام شخص یا مطلب مورد نظر، تولید گونه های مختلف اسباب بازی، تولید انواع لوازم تزئینی، تولید انواع زیورآلات به صورت سفارشی … تولید انواع نمونه های آموزشی برای مدرسه ها و مراکز آموزشی.

هرچند اگر بهای دستگاه‌های FDM به یک میلیون دست پیدا کند، امکان دارد استفاده از آنها در خانه‌ها همه گیر شود، اما موضوع این است که صنعت پرینتر سه‌بعدی این دستگاه‌ها نمی باشد. آنچه در دنیا به آن بها داده می‌شود همان دستگاه‌های چند میلیاردی می باشد که برای نمونه به‌طور مستقیم فلز یا طلا پرینت می نماید. این دستگاه‌ها که سرعت و مرغوب بسیار زیادی دارند و آینده را خواهند ساخت. حجم بسیار بزرگی از منبع نقدی بازار صنعت چاپگرهای سه‌بعدی در جهان هم نیز روی این دستگاه‌ ها می باشد.

منبع:
  • ۹۶/۰۸/۱۰
  • حسین مقصودلو