فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

چاپگرهای سه بعدی ویژگی هایی دارند که شاید با توجه به جدید بودن این تکنولوژی بزرگ هنوز برای ما کمی گنگ باشند؛ به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در مقاله امروز خود شما را با کاربردهای ویژه و قابل توجه چاپگرهای سه بعدی کمی آشنا کنیم. نام پرینترهای سه بعدی را احتمالا پیش از این نیز شنیده اید؛ در واقع پرینترهای سه بعدی را می توان نوع پیشرفته دستگاه های CNC دانست که در رشته مهندسی مکانیک و تولید قطعات کاربرد بسیار زیادی در صنایع گوناگون دارد.

اما پرینترهای سه بعدی با ظهور خود پا را فراتر گذاشته و توانسته در حوزه های دیگری همچون صنایع غذایی، پزشکی، هنری و… نیز پیشرفت های قابل توجهی را بوجود بیاورد؛ بدون شک نمی توان به سادگی از نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی گذشت…

نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی

چند نمونه از موارد استفاده پرینترهای سه بعدی

صنعت جواهر و طلاسازی

بد نیست بدانید که در حال حاضر یکی از مهمترین موارد استفاده از این پرینترها در صنعت جواهر و طلاسازی است. با توجه به اینکه تا پیش از این ساخت و تولید زیورآلاتی که به شکل توری بودند، بسیار سخت و زمان‌بر بود، پرینترهای سه بعدی توانستند علاوه بر کوتاه کردن بسیار زیاد زمان ساخت این نوع طلا، کیفیت و ظرافت ساخت را نیز بسیار بهبود ببخشند.

نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی

بد نیست بدانید که در بازار جهانی هزینه تولید زیورآلات با استفاده از چاپگرهای سه بعدی به ازای هر کیلوگرم مبلغی برابر با ۶۰۰ یورو است.

تولید وسایل ورزشی

از دیگر موارد استفاده بسیار زیاد از پرینترهای سه بعدی می توان به تولید وسایل ورزشی اشاره کرد. در حال حاضر شرکت های بسیار زیادی که در حوزه تولید پوشاک و وسایل ورزشی فردی و گروهی فعالیت می کنند، روی به استفاده از این پرینترها آورده اند چراکه علاوه بر بهبود کیفیت و کاستن از نیروی انسانی توانسته اند سرعت خود در تولید این وسایل را تا حد بسیار زیادی بهبود ببخشند.

تولید قطعات یدکی تجهیزات مکانیکی

یکی از مشکلاتی که همیشه برای افرادی که از وسایل مکانیکی قدیمی تر از خودرو گرفته تا لوازم خانگی استفاده می کنند، وجود داشته است، عدم در دسترس بودن یا کم بودن قطعات یدکی بوده است!

نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی

اما حالا دیگر نیازی به این جستجوی فراوان برای پیدا کردن قطعات مورد نیاز شما نیست! تنها کافی است با یک جستجوی ساده در اینترنت و پیداک کردن قطعه مورد نیاز خود، طرح آن را به یکی از کارگاه های تولید قطعات مجهز به دستگاه پرینترهای سه بعدی بدهید تا در کمترین زمان ممکن قطعه شما را با متریال مورد نظر شما آماده کند.

پهپاد، موارد استفاده نظامی…

از جمله دیگر مهمترین موارد استفاده از چاپگر و اسکنر باید به موارد نظامی آنها اشاره کرد که تنها یکی از آنها تولید پهپاد است. پیشرفت در این حوزه تا آن حد زیاد بوده است که تنها در عرض چند ساعت می توان یک پهپاد کاملا مجهز را برای پرواز تولید و آماده کرد.

نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی

نیروی ارتش ایالات متحده آمریکا از حدود ۲ سال گذشته همواره بدنبال عملیاتی کردن این متد بوده است که در نهایت تفنگداران نیروی دریایی این ارتش توانستند این قابلیت را عملیاتی کنند.

این پهپادها که توسط یک تبلت به راحتی قابلیت کنترل می باشند، می توانند تنها با وارد کدن پارامترهای مشخص توسط یک سرباز ساده نیروی دریایی تولید شده و برای عملیات مورد نظر مورد استفاده قرار بگیرند؛ در واقع تولید آنها نیاز به دانش تخصصی ندارد و پس از تولید آنها تنها کافی است چند قطعه الکترونیکی از پیش آماده نیز بر روی آنها تجهیز شود.

وضعیت سرمایه گذاری پرینتر سه بعدی در اروپا

کشور آلمان که همواره بعنوان یکی از صنعتی ترین کشورهای حال حاضر اروپا و جهان معرفی می شده است، سرمایه گذاری بسیار گسترده ای را بر روی پرینترهای سه بعدی انجام داده و در تلاش است تا با افزایش منابع مالی برای رشد در حوزه چاپگرهای سه بعدی بتواند به زمینه ها و ابعاد جدیدی از این تکنولوژی خاص دست پیدا کند.

نقش بزرگ چاپگرهای سه بعدی در دنیای کنونی

بعلاوه انگلستان نیز پس از آلمان بعنوان دومین کشور اروپایی شناخته می شود که توجه خود را بیش از پیش معطوف این تکنولوژی کرده است. این کشور با سرمایه گذاری حدود ۳۰ میلیون پوندی خود در صدد است تا در دوره ای ۷ ساله پیشرفت خود در زمینه هوافضا را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. همانطور که می دانید انگلستان سازنده هواپیماهای فوق صوت کنکورد است که بعلت نقص هایی که بعدا در آن آشکار شد، تولید و پرواز آن بطور کامل متوقف شد.

شنیده ها حاکی از آن است که اروپای شرقی و مرکزی مجموعا مبلغی در حدود ۹۱۷ میلیون دلار را جهت سرمایه گذاری بر پروژه پرینترهای سه بعدی در نظر گرفته اند. امیدواریم کشور ما نیز بیش از پیش توجه خود را معطوف این تکنولوژی بی نظیر کند.

  • ۹۶/۱۱/۱۶
  • حسین مقصودلو