فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

اینکه هر روزه اخبار جالبی از پرینترهای سه بعدی به گوش می رسد، چیز خیلی عجیب و غریبی نیست! حالا باز هم از این پرینترها اخبار جالب تری هم شنیده می شود و آن هم حضور در صنایعی است که شاید حضور چاپگر سه بعدی در کنار آنها چندان معمول و رایج نباشد! با وبلاگ فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی همراه باشید...

تیم ویرجینیا 3d با kapton مقاوم ترین پلیمر در برابر حرارت که می تواند در فضا استفاده شود، چاپ می کند. یک ماده با کارایی بالا که معمولا برای عایق بندی وسایل نقلیه فضایی و ماهواره ها استفاده می شود؛ برای نخستین بار موفق به چاپ 3d شده است. این یک پیشرفت قابل توجه است که می تواند تعداد برنامه های کاربری بالقوه برای تکنولوژی چاپ 3d را در پروژه های اکتشاف فضا و همچنین صنایع الکترونیک و هوافضا جایی که مواد مرتبا در حال استفاده اند، افزایش دهد. در مقاله خبری امروز با موضوع پرینت سه بعدی با Kapton در خدمت شما خواهیم بود.

پرینت سه بعدی با Kapton

چاپ مواد پلیمید 3d

محققان ویرجینیا قادر به تولید فناوری مولکول های مورد نیاز برای چاپ مواد پلیمید 3d بودند که به طور رسمی به عنوان کاپتون شناخته می شوند. فرایند ایجاد مولکول های لازم برای تولید کپتون سه بعدی به طوری که آنها پایدار باقی بمانند و خواص حرارتی خود را حفظ کنند، محققان کالج مهندسی و کالج علم و فناوری ویرجینیا در حدود یک سال به اتمام رساندند.

موفقیت این پروژه به این معنی است که از لحاظ نظری بی حد و حصر قطعات و قطعات شکل دهی می تواند از kapton ساخته شود, که قبلا تنها در ورقه های بزرگ و نازک امکان تولید داشت. این ورقه های طلای فویل مانند در عایق های چند لایه موجود در بسیاری از ماهواره‌ها و فضاپیماها برای محافظت  آنها در شرایط شدید و سرد که در معرض آن هستند وجود دارد.

مشکل ساخت قطعات ساخته شده از کاپتون با ساختار مولکولی آن مرتبط است. این یک پلیمر آروماتیک است که از کربن ها و هیدروژن ها در داخل حلقه های بنزن تشکیل شده است که به آن ثبات حرارتی و شیمیایی استثنایی می دهد؛ اما همچنین به این معنی است که ساختار پیچیده تقریبا غیر ممکن است.

ویژگی های قطعات چاپ شده با Kapton

قطعات چاپ سه بعدی با Kapton فقط گستره‌ی وسیعی از امکانات را برای صنایع که قبلا از آن استفاده می کنند گسترش نمی دهد بلکه خود تکنولوژی چاپ سه بعدی را نیز گسترش می دهد. به طور معمول پلیمرهای قابل چاپ 3d شروع به از دست دادن قدرت مکانیکی خود در حدود 300 درجه فارنهایت می کنند. طبق گفته تیم تحقیق Kapton می تواند خواص خود را تا 1020 درجه فارنهایت حفظ کند به این معناست که اکنون چاپ سه بعدی می تواند برای همه انواع کاربردی با کارایی بالا استفاده شود. ما اکنون قادر به چاپ پلیمر با بالا ترین درجه حرارت در حدود 285 درجه فارنهایت بالاتر در دمای انحراف نسبت به هر پلیمر قابل چاپ دیگر موجود است.

علاوه بر این مواد چاپی 3 بعدی ما دارای مواد معادل قوی برای مواد کاپتون نازک فیلم معمولی پردازش شده است. کریستوفر ویلیامز استاد دانشکده مهندسی مکانیک رهبر آزمایشگاه طراحی تحقیق و آموزش برای سیستم های تولید افزودنی گفت: این پروژه تلاش زیادی برای همکاری ویلیامز timo thylong  استاد گروه شیمی و مدیر موسسه نوآوری ماکرولولکول ها (mll) بود و همچنین محقق بعدی پس از دکتر marati hedge  که اکنون همکار تحقیقاتی در دانشگاه کارولینای شمالی در chapelltil است.

دانشجویان دانشکده مهندسی viswanathmeenakshisundaram ازبنگلور، هند و نیکلاس چارترین از وستفیلد نیوجرسی نیز در گیر شدند. تحقیقات آنها در مجله ی advanced materials journal تحت عنوان processing nonprocessable منتشر شده است.

چاپ کاپتون 3d به عنوان پلیمر

این تیم تصمیم به ساخت مولکول های چاپ کاپتون 3d به عنوان یک پلیمر نسبتا همه جاداشت که کار آنها تاثیری سریع بر فن آوری های موجود داشت. آنها در نهایت یک حق اختراع برای مواد خود را پس از یک سال آزمایش در سناریوهای مختلف و تنظیم دقیق نحوه چاپ آن و چندین شرکت بزرگ در حال حاضر ابراز علاقه کردند.

 ویلیامز میگوید: ما می توانیم تصور کنیم که این دستگاه برای چاپ یک ساختار ماهواره ای استفاده می شود که به عنوان یک فیلتر با دمای بالا یا یک نازل جریان با سرعت بالا استفاده می شود.

ما می توانیم با استفاده از ابعاد هندسی و میکروسکوپ گسترده ای که توسط چاپ سه بعدی ارایه شده است برای بهبود بیشتر طرح های موجود مثلا یک ماهواره  سبک تر، یک فیلتر که جریان مطلوب تر را فراهم می کند، یک نازل با مسیر جریان طی شده است که اجازه می دهد سرعت خروج بیشتر و کارایی تر باشد.

منبع:

http://xprinter3d.com



  • ۹۶/۰۷/۰۷
  • حسین مقصودلو