فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

پرینت سه بعدی شیشه ای

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-شیشه-ای2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی شیشه ای
محققان آلمانی با استفاده از استریولیتوگرافی موفق به پرینت سه بعدی قطعات کوچک شیشه ای در دمای پایین شدند.
محققان آلمانی راه فوق العاده ای برای پرینت سه بعدی شیشه ای در دمای پایین پیدا کرده اند. آنها با مخلوط کردن پودر شیشه و یک پلیمر حساس به نور یک سازه شیشه ای پیچیده را توسط استریولیتوگرافی و با تکنولوژی SLA پرینت سه بعدی کردند.
از پنجره گرفته تا لنز دوربین عکاسی و عینک آفتابی، شیشه بخش مهمی از زندگی مدرن را در بر گرفته است. این ماده سخت، با دوام و شفاف است و برای انواع برنامه های کاربردی مناسب است.
متاسفانه شیشه ها اگرچه مصارف گوناگونی دارند اما روش ساده تری برای تولید آن بوجود نیامده است و بخصوص تولید کنندگان روش های جدید را نگران کرده است. پرینت سه بعدی شیشه ای عمدتا به دلیل دمای ذوب بالای شیشه دور از دسترس باقی مانده است.
اما با وجود ماهیت سخت پرینت سه بعدی شیشه ای، به نظر می رسد محققان در آلمان بوسیله ی ماده ای به نام ” سقف شیشه ای” این ماهیت سخت را در هم شکسته اند و با تکنولوژی SLA پرینت سه بعدی شیشه ای را انجام داده اند. آنها مقاله ای را در مجله ی Nature و با نام “چاپ سه بعدی شفاف شیشه ای سیلیس ذوب شده” به چاپ رساندند.
محققان می گویند، این کار باعث وسیع تر شدن انتخاب مواد برای پرینت سه بعدی شده است و ریز ساختار شیشه ای و سیلیس ذوب شده برای هر دو بخش صنعت و دانشگاه می تواند کاربرد های فراوانی داشته باشد.
البته هنوز در این حالت دمای بالا برای پرینت سه بعدی شیشه ای به روش SLA مورد نیاز است. که بعد از انجام پرینت دیگر دمای بالا مورد نیاز نیست.
در عوض محققان راهی را پیدا کردند که از تلفیق پودر شیشه و پلیمر های قابل چاپ این مشکل را حل می کند. و در نهایت یک قطعه ی شفاف و با کیفیت دارید. نکته ی دیگر اینکه این کار ها پس از انجام پرینت سه بعدی شیشه ای توان مقابله با دما تا 800 درجه ی سانتی گراد را دارد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170420-german-researchers-use-stereolithography-to-3d-print-tiny-glass-structures-at-low-temperatures.html
  • ۹۶/۰۲/۱۲
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی