فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-با-سلولز2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی با سلولز
محققان دانشگاه MIT موفق به تبدیل پلیمر آلی به مواد مصرفی پرینتر سه بعدی شدند و امکان پرینت سه بعدی با سلولز را فراهم کردند.
محققان MIT به تکنیکی جهت پرینت سه بعدی با سلولز استات دست یافتند. این کار با کاهش پیوند های هیدروژنی سلولز صورت گرفت. بر خلاف سایر اشکال سلولز، سلولز استات قابلیت حل شدن در استون و اکسترود شدن را دارد و  می تواند از نازل پرینتر سه بعدی بیرون بیاید.
مقطع و سطح پرینت سه بعدی با سلولز
سلولز پلیمری آلی است که به وفور در جهان یافت می شود. این منبع  تجدید پذیر و زیست تخریب پذیر است و بسیار ارزان می باشد. حال ایم ماده با این همه مزیت چرا تا کنون به عنوان مواد مصرفی پرینتر سه بعدی استفاده نشده بود؟ یک مانع عمده وجود داشت. سلولز زمانی که حرارت می دید بیش از حد روان می شد و قابل استفاده نبود. از طرفی اگر غلظت آن را بالا می بردند بیش از حد چسبناک می شد و به اکسترودر می چسبید. خوشبختانه محققان MIT  راه حل پرینت سه بعدی با سلولز را پیدا کردند.
سلولز استات، که در عکاسی، تولید رنگ، و ساخت فریم عینک استفاده می شود، به طور گسترده ای به عنوان یک محصول موجود، و ممکن است کلیدی پرینت سه بعدی با سلولز باشد. این مواد به دلیل وجود گروه های استات دارای پیوند هیدروژنی کمتری هستند و قابل حل در استون و قابل استفاده در اکسترودر هستند. زمانی که استون تبخیر می شود، استات سلولز محکم در جای خود باقی می ماند. محققان MIT حتی راهی را برای بازگرداندن پیوند های هیدروژنی از دست رفته بعد از پرینت سه بعدی با سلولز یافته اند.
Sebastian Pattinson فوق دکترای MIT توضیح می دهد که : پس از چاپ سه بعدی، ما احیای شبکه پیوند هیدروژنی را از طریق یک درمان هیدروکسید سدیم انجام می دهیم. که قدرت و استحکام نهایی بیشتر از مواد معمول چاپ سه بعدی نظیر ABS و PLA است.
پرینت سه بعدی موچین جراحی با قابلیت ضد میکروبی
با اضافه کردن رنگ ضد میکروبی  محققان قادر به ساختن ابزار جراحی ضد میکروبی کرده اند.
یکی از مزایای اصلی این مواد این است که نیازی به گرم شدن ندارد و پس از خروج لایه نازک و هوا خوردن خشک می شود.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170306-3d-printing-with-cellulose-mit-researchers-turn-common-organic-polymer-into-3d-printing-material.html
  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی