فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

xprinter3dپرینت-سه-بعدی-اسکار2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
پرینت سه بعدی اسکار
مجسمه اسکار امسال در شمال نیویورک و توسط پرینت سه بعدی تولید شد. پرینت سه بعدی اسکار برای اولین بار در این مراسم به کار گرفته شد.
” و اسکار می رسد به …. ” جمله ای که همگان منتظر شنیدن نام انتهایی آن بودند تا پایان 89 امین مراسم اسکار را نظاره گر باشند. مراسمی که یک بار دیگر نام یک ایرانی را بر سر زبان ها انداخت، ” اصغر فرهادی”.
 گمانه زنی ها به پایان رسید. بازیگران از روی فرش قرمز گذشتند و جایزه های اسکار به صاحبانش تعلق گرفت. اما قسمتی که ما به آن خواهیم پرداخت، این است که مجسمه های اسکار امسال چطور ساخته شد؟
مجسمه های اسکار امسال توسط شرکت Polich Tallix Fine Art در شمال ایالت نیویورک پرینت سه بعدی شد. یکی از هنرمندان این شرکت می گوید:” نکته اینجا بود که ما نباید کار خارق العاده و متفاوتی ارائه می دادیم” .  هنگامی که این شرکت موظف به تولید 60 مجسمه طلا شد، آکادمی علوم و هنر های زیبا می خواست این مجسمه ها بسیار شبیه تندیس اصلی اسکار که در سال 1929 اهدا شده بود باشد.
شرکت Polich Tallix Fine Art شروع به اسکن سه بعدی آن مجسمه نمود. همچنین مدل های سال های اخیر نیز اسکن سه بعدی شدند و تفاوت ها آشکار شد. کار طراحی برای بهینه کردن مجسمه از جمله ظرافت هایی همچون شمشیر در دست مجسمه، گوش و قسمتی از موی مجسمه با دقتی بالا انجام شد و نمونه مد نظر توسط پرینتر سه بعدی تولید گردید. حال پرینت سه بعدی اسکار عملی شده است.
یک تیم از کارشناسان، مدل تهیه شده از جنس موم را در یک پوسته ی سرامیکی قرار داده و تا دمای 1600 درجه ی فارنهایت گرما دادند. حرارت موم را ازبین برده و یک قالب از مجسمه ی اسکار بر جای گذاشت. برنز مایه با دمایی برابر با 1800 درجه فارنهایت قالب گیری شد. پس از سرد شدن با یک لایه از طلای 24 عیار آبکاری و منعکس کننده ی برق طلای ناب شد.
پرینت سه بعدی اسکار تمام شده بود.نتیجه ی این باز سازی ظریف یک مجسمه با قد 13.5 اینچ و وزن 8.5 پوند بود. حال پس از اتمام کار و بهترین استفاده از پرینت سه بعدی تنها کاری که مانده بود وصل کردن پلاک های حکاکی شده ی برندگان اسکار بود. و یکی از نام ها این است: ” اصغر فرهادی، فیلم فروشنده”.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170226-this-years-oscar-statuettes-3d-printed-in-upstate-new-york.html
  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی