فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter
فروش و خدمات پرینترهای سه بعدی در ایران

پرینتر سه بعدی XPrinter از جمله برترین شرکت های حال حاضر ایران است که در زمینه فروش پرینترهای سه بعدی فعالیت کرده و همواره محصولاتی با کیفیت و با گارانتی را در اختیار هموطنان مان قرار داده است.

  • ۰
  • ۰

xprinter3dتکنیک-پرینت-چهار-بعدی2.png (960×313)

http://xprinter3d.com
تکنیک پرینت چهار بعدی
روشی جدید برای پرینتر های سه بعدی که از گرما برای تبدیل و تغییر شکل اجسام استفاده می کند.
یک تیم از محققان بین المللی از آخرین دستاورد خود رونمایی کرده است. این دستاورد تکنیک پرینت چهار بعدی است که جسم با قرار گرفتن در معرض گرما تغییر شکل می دهد. این تکنیک پرینت چهار بعدی نتیجه تحقیقات انجام شده توسط موسسه فناوری جورجیا در ایالات متحده، دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور (SUTD)، و دانشگاه حمل و نقل شیان در چین بود.
تکنیک پرینت چهار بعدی که المان های زمان و حرکت جسم را به پرینت سه بعدی  اضافه کرده ، توسط محققان سراسر دنیا در حال توسعه است. با این تکنیک حالت جسم پرینت شده توسط عواملی همچون آب و گرما تغییر می کند. ماده ی اساسی که توسط محققان استفاده می شود هیدروژل است که بسیار نرم است و نگه داری فرم شکل پس از تغییر اولیه بسیار دشوار است.
با تحقیقات جدید از فناوری گرجستان، SUTD و شیان در حال حاضر به نظر می رسد که امکان خلق قطعه ای سه بعدی ای که امکان تبدیل به طور دائم را داشته باشد، به مرحله ی نهایی رسیده است. پژوهشی که در مجله علوم پیشرفت با عنوان ” تکنیک پرینت سه بعدی از طریق مواد کامپوزیتی فعال ” منتشر شده است به طور کامل گویای این قضیه است.
فرایند چاپ چهار بعدی شامل لایه های سه بعدی با پلیمر های حافظه دار (SMPs) است. با هر لایه برنامه ریزی برای واکنش متفاوت زمانی به عامل گرما انجام می شود. کسانی که با  پلیمر های هوشمند و (SMPs) آشنا نیستند،  بدانند که این پلیمر ها طوری طراحی شده اند که  شکل اولیه ی خود و یک شکل از پیش طراحی شده را که در اثر حرارت به آن می رسند، در خود حفظ می کنند.
Jerri Qi، استاد دانشکده مکانیک دانشگاه Georgia Tech راجع به تکنیک پرینت چهار بعدی گفت: این رویکرد جدید ساده و با پتانسیل بالا در چاپ چهار بعدی این اجازه را می دهد تا چاپ قطعات شبیه سازی شده با کامپیوتر با کیفیت بالاتری انجام شود و پس از آن به طور مستقیم و با اعمال حرارت تنظیمات دائمی جدید به سادگی منجر به تبدیل شکل جسم شود.
برای نشان دادن تکنیک پرینت چهار بعدی، اشیا مختلفی از جمله یک گل نه چندان پیچیده تولید شد که گلبرگ های آن در اثر فرار گرفتن در آب گرم خم می شدند، تولید شد.
منبع: http://www.3ders.org/articles/20170413-new-4d-printing-technique-allows-for-3d-prints-to-transform-permanently-when-exposed-to-heat.html
  • ۹۶/۰۱/۲۶
  • حسین مقصودلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی